BREZNIČKI HUM, 16. travnja (Hina) - Hrvatska će do 2010. imati završene sve autoceste na svom području, kazao je hrvatski predsjednik Stjepan Mesić nakon današnjeg obilaska 23,5 kilometara dugih dionica od Brezničkoga Huma do
Varaždina, autoceste Zagreb - Goričan.
BREZNIČKI HUM, 16. travnja (Hina) - Hrvatska će do 2010. imati
završene sve autoceste na svom području, kazao je hrvatski
predsjednik Stjepan Mesić nakon današnjeg obilaska 23,5 kilometara
dugih dionica od Brezničkoga Huma do Varaždina, autoceste Zagreb -
Goričan. #L#
Predsjednik Mesić je s brojnim uzvanicima i dužnosnicima obišao
posljednje dvije dionice te autoceste, na kojima se još uvijek
radi, a na kojima su objekti vijadukt Dugi vrh, te tuneli Hrastovec
i Vrtlinovec.
Mesić je izrazio zadovoljstvo viđenim, ocjenjujući da je Hrvatska
od nekoliko svjetskih modela cestogradnje izabrala najbolji, a što
se vidi, kako je rekao, po "dnevnom rastu" te ceste.
Hrvatska je najveće gradilište autocesta u Europi, a to je mogla
napraviti jedino tako da je izabrala najbolji model za financiranje
autocesta, rekao je Mesić, dodajući da se one ne financiraju iz
proračuna, nego iz čvrstih izvora financiranja, koji se namjenski
koriste za to.
Najvažnije je da ćemo ovom cestom spojiti mađarsku granicu preko
Zagreba s Rijekom. Sada gradimo više autocesta nego od Drugoga
svjetskog rata pa dosad, ustvrdio je Mesić.
Hrvatska trenutačno gradi oko 450 kilometara autocesta od kojih će
150 kilometara biti otvoreno ove godine, te još oko 40 kilometara
tunela, rekao je Mesić. Izrazio je nadu da će se takav model
financiranja i cestogradnje "prodati" i drugim zemljama u regiji,
te da će naša tehnička operativa biti angažirana na drugim
gradilištima izvan Hrvatske.
Na pitanje je li bilo već kakvih kontakata za slične poslove u Bosni
i Hercegovini, Srbiji i Crnoj Gori, ili na jadransko-jonskoj cesti,
Mesić je odgovorio da kontakti postoje i očekuju se posjeti
izaslanstava iz zemalja regije.
Kad vidimo što Hrvatska radi u cestogradnji, jadransko-jonska
cesta postala je realnost, i sve zemlje od talijanske granice preko
Bosne i Hercegovine do Grčke zainteresirane su za nju, ustvrdio je
predsjednik Mesić, ističući da je to prilika za Hrvatsku da
angažira i druge zemlje na tom modelu.
Hrvatska je posebno zainteresirana da zajedno s BiH radi autocestu
od Ploča preko Osijeka do Budimpešte, rekao je Mesić, dodajući da
svaka zemlja mora napraviti svoj dio autoceste te da postoji
zanimanje za njezinu gradnju na obje strane.
Ministar javnih radova, obnove i graditeljstva Radimir Čačić,
kazao je da je zatvorena financijska konstrukcija ove godine za 150
kilometara autocesta, za cijelu autocestu Rijeka - Zagreb bila je
zatvorena prošle godine, za autocestu Zagreb - Goričan ove godine,
kao i za autocestu Zagreb - Split, ali će se za tu cestu krediti
aktivirati prema potrebi i dinamici gradnje.
Radovi na dvjema dionicama od Brezničkoga Huma do Novog Marofa i od
Novog Marofa do Varaždina vrijedni su ukupno 525 milijuna kuna, bez
PDV-a. Prva dionica duga je 9,6 kilometara, vrijedna 317,9 milijuna
kuna, a trebala bi biti završena do lipnja ove godine, dok je druga
dionica, od Novog Marofa do Varaždina, duga 13,6 kilometara,
vrijedna 206 milijuna kuna, a trebala bi biti završeni do studenoga
ove godine jer uključuju i bušenje dva dvocjevna tunela - Hrastovec
i Vrtlinovec, ukupne dužine 2,2 kilometra, i ukupne vrijednosti
427,5 milijuna kuna bez PDV-a.
(Hina) nz mć