LONDON, 13. travnja (Hina/Reuters) - Istraživanje industrije financijskih usluga, koje je provela konzultantska kuća PricewaterhouseCoopers, pokazuje da je u prvom tromjesečju 2003. 13 posto kompanija toga sektora povećalo broj svojih
zaposlenika, dok ih je 43 posto smanjilo.
LONDON, 13. travnja (Hina/Reuters) - Istraživanje industrije
financijskih usluga, koje je provela konzultantska kuća
PricewaterhouseCoopers, pokazuje da je u prvom tromjesečju 2003.
13 posto kompanija toga sektora povećalo broj svojih zaposlenika,
dok ih je 43 posto smanjilo.#L#
Ukupno 30 posto manje zaposlenih u tome sektoru ukazuje na najbržu
stopu rezanja broja radnih mjesta od rujna 1996, izvijestili su iz
te konzultantske tvrtke. Kako su pokazala nedavno provedena
istraživanja, tvrtke ne ukidaju radna mjesta onoliko drastično
koliko se očekivalo, no u navedenom su se tromjesečju obistinila
sva pesimistična predviđanja.
Po prvi puta od ožujka 1993. ispitivanje je zabilježilo dva
uzastopna tromjesečja smanjivanja poslovnih aktivnosti u sektoru
financijskih usluga. Četrdeset posto kompanija izvijestilo je kako
se u protekla tri mjeseca opseg poslovanja smanjio, dok je njih tek
28 posto izvijestilo o njegovom povećanju. Ukupno je u prosjeku
zabilježen 12 posto manji opseg poslovanja, u usporedbi s njegovim
10-postotnim padom u tromjesečju ranije, što je najslabiji
rezultat od prosinca 1992.
Zbog pada opsega poslovanja, krize na tržištima dionica i globalnih
napetosti, u navedenom je razdoblju zabilježen najbrži pad
optimizma od rujna 1998. Kako je rečeno iz
PricewaterhouseCoopersa, u prvom je ovogodišnjem tromjesečju 55
posto kompanija bilo manje optimistično nego tri mjeseca ranije,
dok je samo četiri posto njih izrazilo jačanje optimizma. U tom je
razdoblju zabilježen ukupan pad optimizma od 51 posto, u usporedbi
sa 16-postotnim padom u prosincu.
Kompanije ne vide znakove poboljšanja i očekuju da će se u slijedeća
tri mjeseca opseg poslovanja nastaviti smanjivati, iako nešto
manjom brzinom. Čak 93 posto ispitanih tvrtki smatra se da će razina
potražnje za financijskim uslugama sljedeće godine predstavljati
najveću prepreku za poslovanja, dok kao drugi najvažniji
ograničavajući faktor navode konkurenciju.
(Hina) car gbo