ZAGREB, 4. travnja (Hina) - Međunarodnim skupom na Sveučilištu u Zagrebu danas se obilježava završetak dvogodišnjega projekta "Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini" (Communicative Competence in Language Pluralistic
Environment) koji se u protekle dvije godine izvodio u Hrvatskoj u okviru programa Tempus Europske unije (EU).
ZAGREB, 4. travnja (Hina) - Međunarodnim skupom na Sveučilištu u
Zagrebu danas se obilježava završetak dvogodišnjega projekta
"Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini"
(Communicative Competence in Language Pluralistic Environment)
koji se u protekle dvije godine izvodio u Hrvatskoj u okviru
programa Tempus Europske unije (EU).#L#
Voditeljica toga projekta prof. dr. Melita Kovačević podsjetila je
da je to bio prvi Tempus projekt koji je Hrvatska dobila za promjene
u nastavi jezika na visokoškolskoj razini, odnosno za razvoj
kurikuluma.
Na Projektu je surađivalo više od 50 stručnjaka s četiri hrvatska
sveučilišta - zagrebačkoga, splitskoga, osječkoga i riječkoga i
šest europskih sveučilišta (Beč, Trst, Szeged, Budimpešta, Pečuh,
Ljubljana, San Sebastian) te sa sedam osnovnih škola i dva vrtića iz
Hrvatske.
Suradnici na projektu bavili su se komunikacijskom kompetencijom
djece osnovnoškolske dobi u Hrvatskoj u višejezičnim sredinama s
talijanskim i mađarskim jezikom (Novigrad i Zmajevac) te u izrazito
dijalektalnim sredinama (Čakovec, Pučišća i Dubrovnik).
Iskustva stečena na Projektu, smatra voditeljica, značajna su kako
za suradnike na njegovu provođenju, tako i za hrvatsku akademsku
zajednicu u cjelini. Ta je činjenica, dodala je Kovačević, bila i
poticajna za EU da odobir tematskoga područja Projekta.
Po riječima voditeljice, jedno od temeljnih obilježja Projekta
jest doprinos integraciji sveučilišta za koju, istaknula je
Kovačević, možda nije puno učinjeno, ali je to bio dobar primjer da
integracija ipak moguća zahvaljujući kvalitetnoj sprezi
sudionika.
Osim toga, Projekt se odlikovao potvrđenom interdisciplinarnošću
te povezanošću visokoškolskih sa školskim i predškolskim
ustanovama. Voditeljica smatra da iznesena obilježja mogu donekle
zajamčiti da Projekt neće zamrijeti nakon 15. travnja kada će biti
službeno završen.
Zadovoljstvo onim što je učinjeno tijekom provođenja toga Tempus
projekta izrazili su i voditelj Europske komisije u Hrvatskoj
Enrique Aguado Asenjo, pomoćnica ministra za europske integracije
Marija Pejčinović te pomoćnik ministra prosvjete i športa i
ravnatelj Zavoda za unapređenje školstva Josip Milat.
Pomoćnik ministra prosvjete i športa predao je pak sudionicima
Projekta posebne certifikate koji su, rekao je, praktična potvrda
da je nadležno ministarstvo zadovoljno učinjenim te da "stoji" iza
projekta "Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini".
(Hina) ip az