FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

U ZAGREBAČKOM HNK-U PREMIJERA MOZARTOVE OPERE "IDOMENEO"

ZAGREB, 2. travnja (Hina) - Premijera opere "Idomeneo" Wolfganga Amadeusa Mozarta, u zajedničkoj režiji Herberta Kapplmuellera i Lise Stumpfoegel pod dirigentskim vodstvom Nikše Bareze izvedena je večeras u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu.
ZAGREB, 2. travnja (Hina) - Premijera opere "Idomeneo" Wolfganga Amadeusa Mozarta, u zajedničkoj režiji Herberta Kapplmuellera i Lise Stumpfoegel pod dirigentskim vodstvom Nikše Bareze izvedena je večeras u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu. #L# Premijeri je bio nazočan i predsjednik Republike Stjepan Mesić. Najbolji poznavatelji Mozartova opusa smatraju kako je riječ o djelu s najbogatijom glazbenom teksturom koju veliki majstor nikada više nije ponovio. Praizvedba "Idomenea" bila je godine 1781. u Muenchenu kada je Mozart navršio tek 25 godina, a ovo je njegova prava izvedba u zagrebačkom HNK-u. Po prosudbi glazbene kritike ovo djelo smatra se najbogatijim i najizvornijim od svih Mozartovih opera, zapravo od svih opera 18 stojeća. Osnovno polazište u "Idomeneu" sukob je između pravednika i grješnika. To je pasionska priča o kralju koji žrtvuje svojega sina, a istodobno je i Mozartova osobna tragedija. Prema glazbenoj kritici Mozart je upravo tu operu najviše cijenio ne samo kao svoje prvo veliko djelo neiscrpne glazbene domišljatosti i ljepote, nego i zbog toga što je to njegova najosobnija opera. Glavni motiv antičkog predloška je žrtva kojom se poslužio veliki skladatelj, pa su temi žrtve u libretu dodani i dijelovi iz kršćanske povijesti žrtvovanja, i to na način da se žrtva prinosi kao dragovoljni čin iz ljubavi. Nastupi zbora u "Idomeneu" ne podsjećaju samo na kasnije nastali Requijem nego i na velike Bachove Pasije, ističe se u programskoj knjižici. Primjeri tragičnog odnosa između oca i sina nisu preuzeti samo iz stare Grčke, nego postoje i u starozavjetnim pričama o Abrahamu i Isaku, te konačno u kršćanskoj pasiji, koja donosi nepojmljivu tješiteljsku i beskrajnu ljubav sina prema ocu. Mozart poseže za utopijskim svijetom u kojemu su zaboravljeni bol, brige, patnje i strah, pronalazeći harmonije i zvukovlje kojima stvara privid da je raj na zemlji postao stvarnim. Prvi put u povijesti opere Mozart prikazuje jednog kralja kao neodgovornog, egoističnog i bezobzirnog čovjeka kojemu je vlastita patnja važnija od patnje njegova sina i naroda. Prema poznavateljima ovoga djela, opera "Idomeneo" zapravo predstavlja glazbeni portret Leopolda Mozarta, oca velikog skladatelja. Ulogu Idomenea tumačio je Branko Robinšak, a ostale uloge na večerašnjoj premijeri tumačili su Zrinko Sočo, Sabina Cvilak, Dubravka Šeparović-Mušović, Nikša Radovanović, Sotir Spasevski, Luciano Batinić, uz zbor i orkestar Opere HNK-a. (Hina) ta sp

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙