KLAGENFURT, 13. ožujka (Hina/APA) - Turizam u Austriji trenutačno cvate zbog straha od terorizma u svijetu i rata, tvrdi njemački futurolog Matthias Horx, koji austrijskim turističkim poduzećima preporuča da se i dalje prilagođavaju
starosnoj strukturi turista.
KLAGENFURT, 13. ožujka (Hina/APA) - Turizam u Austriji trenutačno
cvate zbog straha od terorizma u svijetu i rata, tvrdi njemački
futurolog Matthias Horx, koji austrijskim turističkim poduzećima
preporuča da se i dalje prilagođavaju starosnoj strukturi
turista.#L#
Horx je u predavanju što ga je u srijedu održao u okviru turističkog
sajma GAST u Klagenfurtu ukazao na važnost prilagodbe društvenim
promjenama, prije svega onima u dobnoj strukturi. "Sve je više 60-
godišnjih "pubertetlija" i prerano ostarjelih 18-godišnjaka."
Turističke agencije, smatra Horx, morale bi se na to pripremiti.
Osobitu pozornost stoga treba obratiti na starije ljude. "Postoji
jedna nova generacija iznad 55 godina, koja ima novaca i koja ga
troši". On podsjeća da je svijet reklama na to već reagirao:
izborana lica sve se češće smiješe sa stranica magazina i reklamnih
plakata.
Ono što se prije smatralo normalnim za mladež, postaje danas
normalnim za starije ljude, tvrdi Horx. Prosječan kupac motora
Harley Davidson, primjerice, danas je 54-godišnjak, a 60-
godišnjaci nose jeans ili dugu kosu. Njima treba pridodati i
naraštaj novih nasljednika, onih 60-godišnjaka ili 70-godišnjaka
koju su većinom još zdravi i aktivni.
Zdravlje je uopće megatrend društva, koji će zahvatiti sve
kontinente i sve slojeve društva i "ne smije se brkati s modnim
trendom", smatra Horx.
Najveći i najvažniji megatrend, koji će sve određivati, po Horxu je
tema "žene". One su tijekom prošlih desetljeća sukcesivno
poboljšavale svoj ekonomski i društveni položaj, pa danas sve više
odlučuju i o tome gdje provesti odmor, a to će nedvojbeno utjecati i
na promjene u turističkim ponudama.
Pozornost će svakako trebati obratiti i na promjene u strukturi
obitelji. Sve je više samaca, ali i vrlo različitih skupina. Njihov
će se broj sljedećih godina i desetljeća tako povećati da će
turističko tržište morati pokazati veliku fleksibilnost ako u
budućnosti kani opstati.
(Hina) jb il