US-IQ-KRIZA-Obrana-Diplomacija-Terorizam-Ratovi IHT 19. III. Dobri razlozi za zaobilaženje UN-a SJEDINJENE DRŽAVETHE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE19. III. 2003.Odustajući od odobrenja Vijeća sigurnosti za irački rat, Bushova vlada
odlučila se za put za koji bi se moglo kazati da je 'ilegalan ali legitiman'. On bi, paradoksalno, mogao potaknuti UN-ovo odobrenje vojne kampanje u Iraku, iako tek nakon što invazija bude provedena, piše AnneMarie Slaughter. Kako bi moglo doći do tog odobrenja? Vojnici, koji bi ušli u Irak, otkrili bi dokaze da režim Sadama Huseina posjeduje oružje masovnog uništenja. Čak i u slučaju da ne otkriju te dokaze, SAD i njegovi saveznici mogu opravdati svoju intervenciju ako irački narod pozdravi njihov dolazak i ako se za ponovnu izgradnju ratom razrušene zemlje odmah okrenu Ujedinjenim narodima. Ujedinjeni narodi nameću ograničenja i procesu globalnog donošenja odluka i rezultatima tog procesa. No organizacija ne smije biti prepreka koja sprječava zemlje da se brane ili realiziraju ono što smatraju svojim ključnim nacionalnim sigurnosnim interesima. Danas smo svjedoci redefiniranja uloge Ujedinjenih naroda. Općenito govoreći, svi još uvijek igraju prema pravilima UN-a, no ovisno o tome što otkrijemo u Iraku, moguće je da bi ta pravila
SJEDINJENE DRŽAVE
THE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE
19. III. 2003.
Odustajući od odobrenja Vijeća sigurnosti za irački rat, Bushova
vlada odlučila se za put za koji bi se moglo kazati da je 'ilegalan
ali legitiman'. On bi, paradoksalno, mogao potaknuti UN-ovo
odobrenje vojne kampanje u Iraku, iako tek nakon što invazija bude
provedena, piše AnneMarie Slaughter.
Kako bi moglo doći do tog odobrenja? Vojnici, koji bi ušli u Irak,
otkrili bi dokaze da režim Sadama Huseina posjeduje oružje masovnog
uništenja. Čak i u slučaju da ne otkriju te dokaze, SAD i njegovi
saveznici mogu opravdati svoju intervenciju ako irački narod
pozdravi njihov dolazak i ako se za ponovnu izgradnju ratom
razrušene zemlje odmah okrenu Ujedinjenim narodima.
Ujedinjeni narodi nameću ograničenja i procesu globalnog donošenja
odluka i rezultatima tog procesa. No organizacija ne smije biti
prepreka koja sprječava zemlje da se brane ili realiziraju ono što
smatraju svojim ključnim nacionalnim sigurnosnim interesima.
Danas smo svjedoci redefiniranja uloge Ujedinjenih naroda.
Općenito govoreći, svi još uvijek igraju prema pravilima UN-a, no
ovisno o tome što otkrijemo u Iraku, moguće je da bi ta pravila
trebalo izmijeniti, tako da ono što je legitimno postane i
legalno.