ZAGREB, 19. ožujka (Hina) - U posljednje su vrijeme pažnju javnosti uzburkale prometne nesreće cisterni s opasnim teretima, pa je zanimljivo vidjeti koliko se opasne robe (zapaljivih tekućina, plinova, eksplozivnih tvari i slično)
godišnje preveze u Hrvatskoj različitim vidovima transporta.
ZAGREB, 19. ožujka (Hina) - U posljednje su vrijeme pažnju javnosti
uzburkale prometne nesreće cisterni s opasnim teretima, pa je
zanimljivo vidjeti koliko se opasne robe (zapaljivih tekućina,
plinova, eksplozivnih tvari i slično) godišnje preveze u Hrvatskoj
različitim vidovima transporta.#L#
Tako je u cestovnom prijevozu lani prevezeno 3,6 milijuna tona
opasne robe, od čega 95 posto u unutrašnjem prijevozu. Željeznicom
je prevezeno nešto više od 2,4 milijuna tona, od čega 48 posto u
unutrašnjem prijevozu, a cjevovodima je lani transportirano ukupno
8,8 milijuna tona zapaljivih tekućina (nafte i plina). Ukupni je
pak promet opasne robe u hrvatskim morskim lukama u 2002. iznosio
gotovo devet milijuna tona, a od toga se 1,8 milijuna tona odnosi na
unutrašnji promet ili 20 posto.
Hrvatskim cestama lani je prevezeno 3,63 milijuna tona opasne robe,
od čega čak 95 posto ili 3,4 milijuna tona u unutrašnjem prijevozu.
U izvozu je prevezeno preko naših cesta 112 tisuća tona ili tri
posto, u uvozu 37 tisuća tona ili jedan posto, isto kao i u prijevozu
za treće zemlje, odnosno 48 tisuća tona.
Željeznicom je lani prevezeno 2,42 milijuna tona opasne robe, od
toga 48 posto u unutrašnjem prijevozu ili 1,17 milijuna tona. U
izvozu je prevezeno 600 tisuća tona ili 25 posto, u uvozu 239 tisuća
tona ili 10 posto, a u tranzitu 417 tisuća tona opasne robe ili 17
posto.
Cjevovodima je lani transportirano ukupno 8,84 milijuna tona
opasne robe. Transportirano je gotovo 6,7 milijuna tona nafte, od
toga više od pola ili 3,9 milijuna tona (58 posto) u unutrašnjem
transportu, a u tranzitu 2,78 milijuna tona (42 posto).
Transportirano je 2,15 milijuna tona plina, od čega 63 posto ili 1,3
milijuna tona u unutrašnjem transportu.
Od svih opasnih roba prevezenih željezničkim, cestovnim, pomorskim
i cjevovodnim transportima najviše dominiraju zapaljive tekućine.
Tako je željeznicom prevezeno 1,6 milijuna tona, cestama 3
milijuna, cjevovodima 6,6 milijuna tona, dok je kroz morske luke
prošlo 8,8 milijuna tona zapaljivih tekućina.
(Hina) nz db