ZAGREB, 14. ožujka (Hina) - Na ovogodišnjem međunarodnom salonu industrijskog vlasništva 'Arhimed' u Moskvi, najvećem sajmu inovacija u ovom dijelu svijeta, Hrvatsku će predstavljati jedanaest hrvatskih inovatora, s posve novim
proizvodima praktički spremnima za tržište, rekao je na današnjoj konferenciji za novinare tajnik Saveza inovatora Zagreba Neven Marković.
ZAGREB, 14. ožujka (Hina) - Na ovogodišnjem međunarodnom salonu
industrijskog vlasništva 'Arhimed' u Moskvi, najvećem sajmu
inovacija u ovom dijelu svijeta, Hrvatsku će predstavljati
jedanaest hrvatskih inovatora, s posve novim proizvodima praktički
spremnima za tržište, rekao je na današnjoj konferenciji za
novinare tajnik Saveza inovatora Zagreba Neven Marković.#L#
Hrvatsku će na 'Arhimedu' predstavljati proizvodi širokog spektra
- od prenosive dvoetažne kuće, preko kuhinjskog ekopoklopca,
preklopne plastične žličice i spremnika za pohranu CD-a i DVD do
nove inačice nogometa - Croball. Marković je istaknuo kako je na
dosadašnjim nastupima na tom sajmu nagrađeno 18 hrvatskih
proizvoda, a tri su inovacije plasirane na rusko tržište.
Osim najave nastupa na 'Arhimedu', na konferenciji je detaljnije
predstavljena i Zajednica za inventivni rad pri Hrvatskoj
gospodarskoj komori (HGK), jedan od organizatora nastupa na tom
sajmu.
Osnovni cilj Zajednice, prema riječima njenog predsjednika Zvonka
Hladnika, je prvi put u Hrvatskoj izravno povezati inovatore i
potrošače. Moto ove Zajednice je 'Inovacija na tržištu', kazao je
Hladnik, pojašnjavajući kako Hrvatska obiluje izvrsnim
inovacijama koje nikada, 'krivnjom' ili inovatora ili poduzetnika,
nisu dospjeli u široku uporabu.
Okruženje za inovatore unazad nekoliko godina znatno je
poboljšano, izmijenjena je svijest potrošača o kvaliteti hrvatskih
proizvoda, a pojavile su se i brojne kreditne linije i potpore. No,
one se uglavnom odnose na prve korake u realizaciji ideje, na
zaštitu inovacije ili izlaganje na sajmovima. Zajednica će, pak,
pokušati na konkretnim projektima pomoći u komercijalizaciji
gotovog proizvoda, odnosno pokušati od inovacije napraviti pravi
'biznis'. Proboj na tržište pritom ne smije biti u smislu zaštite
domaćeg proizvoda, već stvaranja proizvoda koji će biti posve
konkurentan stranim, često manje kvalitetnim proizvodima, kazao je
Hladnik, i sam inovator te poduzetnik koji živi od svojih
inovacija.
(Hina) rub ds