SPLIT, 13. ožujka (Hina) - Vijećnici Skupštine Splitsko- dalmatinske županije na današnjoj su sjednici, nakon višesatne polemične rasprave, donijeli odluku s 30 glasova za, 12 protiv i jednim suzdržanim, o gradnji tunela Sveti Ilija
kroz Biokovo od Zagvozda do Baške Vode, dugog 4100 metara, a vrijednog 50 milijuna eura.
SPLIT, 13. ožujka (Hina) - Vijećnici Skupštine Splitsko-
dalmatinske županije na današnjoj su sjednici, nakon višesatne
polemične rasprave, donijeli odluku s 30 glasova za, 12 protiv i
jednim suzdržanim, o gradnji tunela Sveti Ilija kroz Biokovo od
Zagvozda do Baške Vode, dugog 4100 metara, a vrijednog 50 milijuna
eura.#L#
Za izgradnju tunela glasovali su vijećnici Hrvatske državotvorne
koalicije, predvođene HDZ-om, i vijećnici HSLS-a, protiv izgradnje
bili su, u Županijskoj skupštini oporbeni vijećnici predvođeni
SDP-om, a suzdržan je bio vijećnik HNS-a.
Ivan Peko, pročelnik Županijskog ureda za ceste, i Tomislav Opačak,
predsjednik Povjerenstva za pripremu i izgradnju tunela, ustvrdili
su kako je proboj Biokova isključivo županijski projekt te da
pripreme za njegovu izgradnju traju šest godina, od 1997. kada je
napravljen idejni projekt.
Od tada su izrađene brojne studije u suradnji s ministarstvima
graditeljstva, pomorstva i zaštite okoliša i one su, po njihovim
riječima, pokazale opravdanost ostvarenja ideje stare više od sto
godina koja će preporoditi život naroda zabiokovskog kraja.
Natječaj za davanje koncesije za izgradnju tunela objavljen je u
Slobodnoj Dalmaciji i na njega se javila tvrtka "Mediteran Union
Tuneli" iz Zagreba. Povjerenstvo za odabir najpovoljnije ponude
ocijenilo je da ta tvrtka u cijelosti zadovoljava kriterije za
dobivanje koncesije za izgradnju tunela Sveti Ilija kroz Biokovo.
Oporbeni su vijećnici ustvrdili pak da gradnja tunela kroz Biokovo
uopće nije zakonita, jer je Biokovo proglašeno parkom prirode. Uz
to, vijećnik Tomo Doko (SDP) kazao je kako je čudno da se javila samo
ta tvrtka te je pitao tko je dao novac za pripremu izgradnje,
odnosno izradu brojnih studija i analiza. Dodao je da se pod
zajedničkim interesima u gradnji tunela kriju osobni interesi jer
će narod Zabiokovlja morati plaćati svaki prolaz kroz tunel.
Koncesija za izgradnju tunela daje se na razdoblje od 30 godina, a
rok za gospodarsko korištenje tunela počinje teći stavljanjem
tunela u promet, a najkasnije 36 mjeseci od početka izgradnje
tunela.
Koncesionar se, navedeno je, također obvezuje da će davatelju
koncesije, odnosno Splitsko-dalmatinskoj županiji, dati
jednokratnu naknadu za dodjelu koncesije u iznosu od 550.000
američkih dolara.
Koncesionar će, također, kao naknadu za koncesiju davati 25 posto
dobiti od prihoda naplate prolaza kroz tunel i uplaćivati ga
mjesečno u proračun Splitsko-dalmatinske županije.
Izgradnja tunela Sveti Ilija kroz Biokovo ništa ne stoji državu,
niti ide na teret proračuna, a za automobile koji će prolaziti kroz
tunel naplaćivat će se od 20 do 50 kuna, ovisno o tipu vozila.
(Hina) merc dd