WASHINGTON, 10. ožujka (Hina/Reuters) - Otkako su automobili izumljeni, žene se žale da njihovi muževi brže prepoznaju novi model Forda nego punicu, a istraživanje objavljeno u nedjelju objašnjava zašto je tako.
WASHINGTON, 10. ožujka (Hina/Reuters) - Otkako su automobili
izumljeni, žene se žale da njihovi muževi brže prepoznaju novi
model Forda nego punicu, a istraživanje objavljeno u nedjelju
objašnjava zašto je tako. #L#
Čini se da ljubitelji automobila različite modele prepoznaju
služeći se istim dijelom mozga koji se aktivira u prepoznavanju
lica, objasnili su američki istraživači u stručnom časopisu
"Nature Neuroscience".
Kad su ljubiteljima automobila pokazane slike lica i slike
automobila, u dijelu mozga koji se obično koristi za propoznavanje
lica dolazilo je do zbrke, objašnjava psihologinja Isabel Gauthier
sa sveučilišta Vanderbilt.
Ona je u suradnji s Timom Curranom, profesorom psihologije na
sveučilištu Colorado, testirala 40 muškaraca, od kojih su 20 bili
zaljubljenici u automobile, koji su morali proći poseban test kako
bi dokazali svoje poznavanje automobila.
Svim je ispitanicima pokazan niz lica i automobila, nakon čega su
svaki automobil i svako lice morali usporediti s prethodnim koje su
vidjeli. Zahvaljujući posebnoj tehnici znanstvenici su pratili na
koji način mozak ispitanika obrađuje slike - kao cjelinu ili kao niz
zasebnih dijelova.
Zaljubljenici u automobile prepoznavali su automobile kao cjelinu,
ali nisu jednako dobro prepoznavali i lica, dok oni koji ne znaju
mnogo o automobilima nisu imali teškoća u prepoznavanju lica, ali
su automobile prepoznavali kao niz zasebnih dijelova.
(Hina) dgk jšk