FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SABOR: KLUBOVI PREDLAŽU TREĆE ČITANJE ZA IZMJENE ZAKONA O SIGURNOSTI NA CESTAMA

ZAGREB, 27. veljače (Hina) - Gotovo svi parlamentarni klubovi, među kojima i vladajući SDP i oporbeni HDZ, danas su predložili Vladi da izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama uputi u treće saborsko čitanje i najavili brojne amandmane.
ZAGREB, 27. veljače (Hina) - Gotovo svi parlamentarni klubovi, među kojima i vladajući SDP i oporbeni HDZ, danas su predložili Vladi da izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama uputi u treće saborsko čitanje i najavili brojne amandmane. #L# Klubovi drže da se predloženim drastičnim kažnjavanjem vozača neće postići veća sigurnost u prometu. Zalažu se za rigorozno kažnjavanje prekršitelja koji uzrokuju prometne nesreće, poput vožnje u alkoholiziranom stanju ili pod utjecajem droga, bez vozačke dozvole i slično, ali drže da vožnju bez pojasa, nepropisno parkiranje i druge manje prometne prekršaje treba blaže kazniti. I vladajući i oporbeni klubovi u raspravi su isticali da za svaku prometnu nesreću nije uvijek kriv samo vozač, već i loše stanje prometnica i drugi prometni uvjeti. Založili su se i da se kaznena politika u prometu prilagodi zakonodavstvu zemalja iz kojih dolazi najveći broj stranih turista. Više klubova zamjerilo je Vladi jer je, kako su kazali, iz nadležnosti za sigurnost prometa isključila Ministarstvo prometa, te sve nadležnosti prenijela samo na MUP kao represivni organ. Miroslav Korenika (Klub SDP-a) zauzeo se za strožu kontrolu profesionalnih vozača, posebno onih koji prevoze putnike. Vladu je pozvao da strože kazni samo vozače koji uzrokuju prometne nesreće, posebno ako ne poštuju ograničenja u brzini ili voze u alkoholiziranom stanju ili pod drogama i zabranjenim lijekovima. "Predlažu se drakonske kazne koje po ničemu ne zaostaju za Europom, osim po prosječnim primanjima naših vozača", rekao je Damir Kajin (Klub IDS-a). Upozorio je i na nelogičnost ograničavanja upotrebe mobitela jer, kako kaže, za vrijeme vožnje može se primjerice piti sok ili jesti sladoled bez sankcija, a ne i razgovarati mobitelom. Ljubica Lalić (Klub HSS-a) upozorila je da bi zbog previsokih kazni velik broj građana odabrao zatvorsku umjesto novčanu kaznu, čime bi se popunili zatvori i pretrpali sudovi. "Ne smijemo donositi zakone koji nisu provedivi, a kazne bez mogućnosti izvršenja", kazala je. Vesna Škare Ožbolt (Klub DC-a) usprotivila se prijedlogu da prometna policija ne izlazi na očevid manjih prometnih nesreća i da se dogovor oko naplate štete prepusti građanima. Smatra da bi to dovelo do nesporazuma i otežalo rad osiguravajućih kuća, a sve zbog toga da bi se, drži Ožbolt, statistički smanjio broj nesreća i "pobjeglo od odgovornosti". Ivan Jarnjak (Klub HDZ-a) protivan je prijedlogu da pripadnici policije mogu vozaču isključenom iz prometa na tri dana oduzeti ključeve vozila i parkirati ga gdje žele, a da prethodno ne popišu imovinu u vozilu. Zauzeo se da se takvo vozilo parkira samo na mjesto koje policija nadzire. Jarnjak je upitao i što će biti s dosad prikupljenim kaznenim bodovima kada na snagu stupi ovaj zakon. Klub Libre zalaže se da se vozače sklone alkoholiziranju upućuje na predavanja o štetnosti alkohola u odgovarajuće ustanove, te da se posebnom oznakom obilježi vozilo mladih vozača u razdoblju od dvije godine od izdavanja vozačke dozvole, rekao je Željko Pavlic. Protiv zakona bili su klubovi HSLS-a, HSP/HKDU-a i HB-a. Mario Kovač (HSLS) upozorio je da bi ukidanje ovlasti policije za uklanjanje nepropisno parkiranih vozila moglo dovesti do monopola u tijelima lokalne samouprave, a usprotivio se i nužnoj uporabi svjetala na vozilu tijekom cijele godine. HB upitnom drži odredbu kojom se sa 65 na 75 godina povisuje dobna granica za vožnju bez prethodnog liječničkog pregleda, a HSP/HKDU prijedlogu najviše zamjera nedovoljno razrađenu edukaciju vozača. (Hina) tr/mp jn

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙