ZAGREB, 27. veljače (Hina) - Gotovo svi parlamentarni klubovi, među kojima i vladajući SDP i oporbeni HDZ, danas su predložili Vladi da izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama uputi u treće saborsko čitanje i najavili brojne
amandmane.
ZAGREB, 27. veljače (Hina) - Gotovo svi parlamentarni klubovi, među
kojima i vladajući SDP i oporbeni HDZ, danas su predložili Vladi da
izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama uputi u treće
saborsko čitanje i najavili brojne amandmane. #L#
Klubovi drže da se predloženim drastičnim kažnjavanjem vozača neće
postići veća sigurnost u prometu. Zalažu se za rigorozno
kažnjavanje prekršitelja koji uzrokuju prometne nesreće, poput
vožnje u alkoholiziranom stanju ili pod utjecajem droga, bez
vozačke dozvole i slično, ali drže da vožnju bez pojasa, nepropisno
parkiranje i druge manje prometne prekršaje treba blaže kazniti.
I vladajući i oporbeni klubovi u raspravi su isticali da za svaku
prometnu nesreću nije uvijek kriv samo vozač, već i loše stanje
prometnica i drugi prometni uvjeti.
Založili su se i da se kaznena politika u prometu prilagodi
zakonodavstvu zemalja iz kojih dolazi najveći broj stranih
turista.
Više klubova zamjerilo je Vladi jer je, kako su kazali, iz
nadležnosti za sigurnost prometa isključila Ministarstvo prometa,
te sve nadležnosti prenijela samo na MUP kao represivni organ.
Miroslav Korenika (Klub SDP-a) zauzeo se za strožu kontrolu
profesionalnih vozača, posebno onih koji prevoze putnike. Vladu je
pozvao da strože kazni samo vozače koji uzrokuju prometne nesreće,
posebno ako ne poštuju ograničenja u brzini ili voze u
alkoholiziranom stanju ili pod drogama i zabranjenim lijekovima.
"Predlažu se drakonske kazne koje po ničemu ne zaostaju za Europom,
osim po prosječnim primanjima naših vozača", rekao je Damir Kajin
(Klub IDS-a). Upozorio je i na nelogičnost ograničavanja upotrebe
mobitela jer, kako kaže, za vrijeme vožnje može se primjerice piti
sok ili jesti sladoled bez sankcija, a ne i razgovarati mobitelom.
Ljubica Lalić (Klub HSS-a) upozorila je da bi zbog previsokih kazni
velik broj građana odabrao zatvorsku umjesto novčanu kaznu, čime bi
se popunili zatvori i pretrpali sudovi. "Ne smijemo donositi zakone
koji nisu provedivi, a kazne bez mogućnosti izvršenja", kazala je.
Vesna Škare Ožbolt (Klub DC-a) usprotivila se prijedlogu da
prometna policija ne izlazi na očevid manjih prometnih nesreća i da
se dogovor oko naplate štete prepusti građanima. Smatra da bi to
dovelo do nesporazuma i otežalo rad osiguravajućih kuća, a sve zbog
toga da bi se, drži Ožbolt, statistički smanjio broj nesreća i
"pobjeglo od odgovornosti".
Ivan Jarnjak (Klub HDZ-a) protivan je prijedlogu da pripadnici
policije mogu vozaču isključenom iz prometa na tri dana oduzeti
ključeve vozila i parkirati ga gdje žele, a da prethodno ne popišu
imovinu u vozilu. Zauzeo se da se takvo vozilo parkira samo na
mjesto koje policija nadzire. Jarnjak je upitao i što će biti s
dosad prikupljenim kaznenim bodovima kada na snagu stupi ovaj
zakon.
Klub Libre zalaže se da se vozače sklone alkoholiziranju upućuje na
predavanja o štetnosti alkohola u odgovarajuće ustanove, te da se
posebnom oznakom obilježi vozilo mladih vozača u razdoblju od dvije
godine od izdavanja vozačke dozvole, rekao je Željko Pavlic.
Protiv zakona bili su klubovi HSLS-a, HSP/HKDU-a i HB-a.
Mario Kovač (HSLS) upozorio je da bi ukidanje ovlasti policije za
uklanjanje nepropisno parkiranih vozila moglo dovesti do monopola
u tijelima lokalne samouprave, a usprotivio se i nužnoj uporabi
svjetala na vozilu tijekom cijele godine.
HB upitnom drži odredbu kojom se sa 65 na 75 godina povisuje dobna
granica za vožnju bez prethodnog liječničkog pregleda, a HSP/HKDU
prijedlogu najviše zamjera nedovoljno razrađenu edukaciju
vozača.
(Hina) tr/mp jn