FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SABOR: PO IZMJENAMA ZAKONA O SIGURNOSTI PROMETA STROŽE KAZNE

ZAGREB, 27. veljače (Hina)- Vožnja uz obaveznu upotrebu svjetala i po danu, zabrana korištenja mobitela u vožnji i uopće zaoštravanje kaznene politike neke su od novosti konačnog prijedloga izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama o čemu je danas nastavljena rasprava u Hrvatskom saboru.
ZAGREB, 27. veljače (Hina)- Vožnja uz obaveznu upotrebu svjetala i po danu, zabrana korištenja mobitela u vožnji i uopće zaoštravanje kaznene politike neke su od novosti konačnog prijedloga izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama o čemu je danas nastavljena rasprava u Hrvatskom saboru.#L# Izmjenama zakona predlažu se strože kazne, pa i kazna zatvora za teže prekršaje koji su najčešći uzroci stradavanja, pojasnio je zamjenik ministra unutarnjih poslova Josip Vresk. Tako su kazne za vožnju u alkoholiziranom stanju, umjesto sadašnjih 500 kuna, povećane na 1.000 do 5.000 kuna, a uz novčanu kaznu može se dobiti od tri do šest negativnih bodova i zabrana upravljanja vozilom od tri mjeseca do godine dana. U slučaju da je vozač izazvao prometnu nesreću pod utjecajem alkohola predviđa se kazna od 3.000 do 5.000 kuna, a ako bi bio više puta u dvije godine uhvaćen u alkoholiziranom stanju može dobiti i zatvorsku kaznu. Zatvorska kazna predviđa se i za vožnju brzinom 50 kilometara većom od dopuštene u naseljenom mjestu. Za prometne prekršaje koji se sada kažnjavaju s 500 kuna predlaže se povećanje kazne od 800 do 1.500 kuna, primjerice za prolaz kroz crveno svijetlo, vožnja pod utjecajem opojnih droga, upravljanje neregistriranim vozilom, te bijeg s mjesta nesreće. Najniže novčane kazne od 300 i 200 kuna predviđene su za vožnju motocikla bez kacige, nedozvoljeno parkiranje, nevezanje pojasa, razgovor mobitelom bez uređaja za njegovo korištenje bez ruku i vožnju bez svjetala po danu. Novim prijedlogom također se predlaže potpunije normiranje označavanja vozila osoba s invaliditetom, povećava se dobna granica važenja vozačke dozvole sa 65 na 75 godina, ukida obveza sudionika prometne nesreće s manjom materijalnom štetom da o nesreći obavijeste policiju, te omogućava jedinicama lokalne i područne samouprave organiziranje nadzora nepropisno parkiranih vozila. U konačnom zakonskom prijedlogu uvažili su se ranije primjedbe, a odustalo se od uvođenja probnih dozvola i mentora za mlade vozače, rekao je Vresk. Umjesto toga predlaže se uvođenje ograničavanje brzine vožnje u prve dvije godine nakon dobivanja vozačke dozvole i zabrana konzumiranja alkohola. U tom razdoblju mladi vozači neće smjeti voziti brže od 70 kilometara na sat, na cestama isključivo za motorni promet brže od 80 kilometara, a na autocestama brže od 110 kilometara na sat. Osim toga, odustalo se od promjene imena auto škole u školu vožnje i instruktora vožnje u učitelje vožnje, naveo je Vresk. (Hina) mp/tr sšh

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙