ZAGREB, 27. veljače (Hina)- Vožnja uz obaveznu upotrebu svjetala i po danu, zabrana korištenja mobitela u vožnji i uopće zaoštravanje kaznene politike neke su od novosti konačnog prijedloga izmjena Zakona o sigurnosti prometa na
cestama o čemu je danas nastavljena rasprava u Hrvatskom saboru.
ZAGREB, 27. veljače (Hina)- Vožnja uz obaveznu upotrebu svjetala i
po danu, zabrana korištenja mobitela u vožnji i uopće zaoštravanje
kaznene politike neke su od novosti konačnog prijedloga izmjena
Zakona o sigurnosti prometa na cestama o čemu je danas nastavljena
rasprava u Hrvatskom saboru.#L#
Izmjenama zakona predlažu se strože kazne, pa i kazna zatvora za
teže prekršaje koji su najčešći uzroci stradavanja, pojasnio je
zamjenik ministra unutarnjih poslova Josip Vresk.
Tako su kazne za vožnju u alkoholiziranom stanju, umjesto sadašnjih
500 kuna, povećane na 1.000 do 5.000 kuna, a uz novčanu kaznu može se
dobiti od tri do šest negativnih bodova i zabrana upravljanja
vozilom od tri mjeseca do godine dana.
U slučaju da je vozač izazvao prometnu nesreću pod utjecajem
alkohola predviđa se kazna od 3.000 do 5.000 kuna, a ako bi bio više
puta u dvije godine uhvaćen u alkoholiziranom stanju može dobiti i
zatvorsku kaznu.
Zatvorska kazna predviđa se i za vožnju brzinom 50 kilometara većom
od dopuštene u naseljenom mjestu.
Za prometne prekršaje koji se sada kažnjavaju s 500 kuna predlaže se
povećanje kazne od 800 do 1.500 kuna, primjerice za prolaz kroz
crveno svijetlo, vožnja pod utjecajem opojnih droga, upravljanje
neregistriranim vozilom, te bijeg s mjesta nesreće.
Najniže novčane kazne od 300 i 200 kuna predviđene su za vožnju
motocikla bez kacige, nedozvoljeno parkiranje, nevezanje pojasa,
razgovor mobitelom bez uređaja za njegovo korištenje bez ruku i
vožnju bez svjetala po danu.
Novim prijedlogom također se predlaže potpunije normiranje
označavanja vozila osoba s invaliditetom, povećava se dobna
granica važenja vozačke dozvole sa 65 na 75 godina, ukida obveza
sudionika prometne nesreće s manjom materijalnom štetom da o
nesreći obavijeste policiju, te omogućava jedinicama lokalne i
područne samouprave organiziranje nadzora nepropisno parkiranih
vozila.
U konačnom zakonskom prijedlogu uvažili su se ranije primjedbe, a
odustalo se od uvođenja probnih dozvola i mentora za mlade vozače,
rekao je Vresk.
Umjesto toga predlaže se uvođenje ograničavanje brzine vožnje u
prve dvije godine nakon dobivanja vozačke dozvole i zabrana
konzumiranja alkohola. U tom razdoblju mladi vozači neće smjeti
voziti brže od 70 kilometara na sat, na cestama isključivo za
motorni promet brže od 80 kilometara, a na autocestama brže od 110
kilometara na sat.
Osim toga, odustalo se od promjene imena auto škole u školu vožnje i
instruktora vožnje u učitelje vožnje, naveo je Vresk.
(Hina) mp/tr sšh