FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NASA-INI INŽENJERI UPOZORILI NA MOGUĆU NESREĆU COLUMBIJE

WASHINGTON, 27. veljače (Hina) - NASA-ini inženjeri su samo jedan dan pred nesreću svemirske letjelice Columbija u svojim e-mailovima napisali kako bi lijevo krilo letjelice moglo izgorjeti i dovesti do pogibije posade.
WASHINGTON, 27. veljače (Hina) - NASA-ini inženjeri su samo jedan dan pred nesreću svemirske letjelice Columbija u svojim e- mailovima napisali kako bi lijevo krilo letjelice moglo izgorjeti i dovesti do pogibije posade.#L# Nakon intenzivne rasprave inženjeri, nadzornici i čelnik istraživačkom postrojenja NASA-e, Langley u Hamptonu su odlučili da o tome ne izvijeste rukovodstvo NASA-e, javila je u srijedu agencija Associated Press. NASA-in šef informiranja Robert Mirelson rekao je da izvješća inženjera o problemima Columbije nisu nikada poslana NASA-inom rukovodstvu. On je za televiziju Fox News rekao da su o najgorim mogućnostima o kojima su pisali inženjeri rukovodioci svemirske agencije bili izvješćivani. "Ti dečki su plaćeni da razmišljaju o najgorim mogućnostima" i to je ono što su i učinili. Jeffrey Kling, kontrolor letenja u Svemirskom centru Johnson predvido je sa zapanjujućom točnošću što se može dogoditi Columbiji ako tijekom slijetanja pregrijani zrak prodre u prostor gdje su smješteni kotači. Kling je samo 23 sata prije nesreće napisao da je preporuka njegova tima u takvom slučaju oslobađanje posade ukoliko krilo ne izgori prije nego se posada izvuče. Objavljeni e-mailovi svjedoče da se razvila vrlo široka rasprava o sigurnosnim rizicima Columbije. Robert Daugherty, istraživač-inženjer iz Langleya je javio o svojoj zabrinutosti za sigurnost shuttlea ako bi sletao puknute gume ili s kotačima oštećenih toplinom. Još jedan inženjer Kevin McCluney iz Svemirskog centra Johnson opisao je opasnosti koje mogu dovesti do gubtika posade i letjelice, ali na kraju nije preporučio da se nešto učini osim ako podaci senzora iz lijevoga krila potpuno ne iščeznu. Nakon što je na kraju došlo do potpunog gubitka podata senzora iz lijevoga krila Colkumbije bilo je kasno da se bilo što učini. Rasprava među inženjerima uslijedila je danim nakon što su inženjeri iz Boeinga, koji radi za NASA-u, zaključili da se Columbija može sigurno vratiti iz Zemljine orbite unatoč mogućem oštećenju od komada izolacijske pjene s tanka za gorivo što je pri polijetanju udario u lijevo krilo. (Hina) sl rš

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙