CHICAGO, 26. veljače (Hina/Reuters) - Čak polovinu alkoholnih pića proizvedenih u Sjedinjenim Državama popiju maloljetnici i odrasli alkoholičari, pokazala je studija objavljena u utorak, koju su proizvođači već napali kao površnu i
pokušaj manipulacije.
CHICAGO, 26. veljače (Hina/Reuters) - Čak polovinu alkoholnih pića
proizvedenih u Sjedinjenim Državama popiju maloljetnici i odrasli
alkoholičari, pokazala je studija objavljena u utorak, koju su
proizvođači već napali kao površnu i pokušaj manipulacije. #L#
"Alkohol je supstanca koja se u Americi najčešće zlorabi, a prodaja
djeci, maloljetnicima i alkoholičarima ključna je komponenta
zarade industrije alkoholnih pića", rekao je Joseph Califano,
predsjednik Nacionalnoga centra za ovisnost koji je sastavio
izvješće.
Studija je zaključila da su maloljetnici i alkoholičari 1999.
potrošili oko 57 milijarda dolara na pivo, vino i žestoka pića, što
je gotovo pola ukupne prodaje od 116,2 milijarde dolara te godine.
"Mislimo da je to još jedan pokušaj da se manipulacijom podataka
dobiju senzacionalni naslovi", rekla je Lisa Hawkins iz Vijeća za
žestoka alkoholna pića. "Selektivno su pregledali tri različita
izvora podataka i izabrali one podatke koji im mogu najbolje
poslužiti", rekla je.
Studija je pokazala da su u 1999. maloljetnici konzumirali gotovo
20 posto svih alkoholnih pića, odnosno piva, vina i žestokih pića u
vrijednosti od 22,5 milijardi dolara.
Odrasli su kao alkoholičari definirani ako piju više od dva pića na
dan, a na njih je u 1999. otpalo 30 posto konzumacije alkohola i
potrošili su 34,4 milijarde dolara, kaže se u studiji objavljenoj u
ovotjednome broju časopisa Američke zdravstvene udruge (AMA),
poznate po borbi protiv opijanja.
Industrija alkoholnih pića odmah je priopćila da je za studiju
alkoholičar definiran kao odrasla osoba koja u danu popije više od
dva pića, što američke savezne preporuke za pravilnu prehranu još
smatraju "umjerenim" konzumiranjem.
Na to je Clifano, bivši američki ministar zdravstva, obrazovanja i
socijalne skrbi, odgovorio da "njihov napad pokazuje... da ih
najviše zanima kako ljudima prodati više od dva pića na dan".
(Hina) vm dgk