WASHINGTON, 25. veljače (Hina/AP) - Kada disleksično dijete sudjeluje u programu za svladavanje poteškoća u čitanju, njegov mozak počinje funkcionirati kao mozak djece koja ne pate od disleksije, navodi se u novoj studiji.
WASHINGTON, 25. veljače (Hina/AP) - Kada disleksično dijete
sudjeluje u programu za svladavanje poteškoća u čitanju, njegov
mozak počinje funkcionirati kao mozak djece koja ne pate od
disleksije, navodi se u novoj studiji. #L#
Disleksija, poremećaj čitanja, pogađa između pet i 10 posto
stanovništva i povezana je sa smanjenom moždanom aktivnošću u
dijelu lijeve polovice mozga.
Znanstvenici sa Sveučilišta u Stanfordu objavili su u časopisu
Proceedings of the National Academy of Sciences da su uz pomoć
magnetske rezonancije skenirali mozak dvadesetero djece u dobi od 8
do 12 godina koja pate od disleksije i dvanaestero djece koja nemaju
taj poremećaj. Od djece se tražilo da naprave jednostavne govorne
vježbe.
Nakon toga su disleksična djeca sudjelovala u osmotjednom programu
intenzivnih vježbi nakon kojega su uspjela poboljšati vještinu
čitanja, rekli su znanstvenici. Osim toga, aktivno područje
dječjeg mozga promijenilo se i postalo puno sličnije onome dobrih
čitača.
Profesor psihologije na Stanfordu John Gabrieli kaže da je ova
studija pokazala da je dječji mozak prilagodljiv što pruža nadu da
bi u budućnosti takvi programi mogli puno pomoći.
(Hina) kga dgk