KOSTRENA, 25. veljače (Hina) - U riječkom brodogradilištu Viktoru Lencu, u moru ispred uvale Martinšćica jučer je obavljeno sidrenje novog plovnog objekta za složenije preinake i gradnje brodova - Doka 11, koji može primiti najveće
brodove koji uplovljavaju u Mediteran, do 170.000 tona nosivosti, priopćeno je danas iz tog brodogradilišta.
KOSTRENA, 25. veljače (Hina) - U riječkom brodogradilištu Viktoru
Lencu, u moru ispred uvale Martinšćica jučer je obavljeno sidrenje
novog plovnog objekta za složenije preinake i gradnje brodova -
Doka 11, koji može primiti najveće brodove koji uplovljavaju u
Mediteran, do 170.000 tona nosivosti, priopćeno je danas iz tog
brodogradilišta.#L#
Brodogradilište Viktor Lenac kupilo je taj dok od američke tvrtke
Bath Iron Corporation 1999. te je polovicom 2001., u dva dijela, dok
dopremljen u brodogradilište. Dvije godine trajali su radovi na
osuvremenjavanju i obnovi doka izgrađenog 1943. Produljen je na 261
metara, svijetli otvor je proširen na 53 m, a visina mu je 18 m.
Promijenjeno je ukupno 4.000 t čelika, modernizirane su dvije
dizalice od 18 tona, ugrađen je novi sustav upravljanja dokom te
preinačen električni i sigurnosni sustav.
Prvi remonti brodova na Doku 11 vjerojatno će biti obavljeni
polovicom ove godine. Do tada će biti obavljeno spajanje doka s
kopnom pontonskim mostom.
Za razvojni ciklus Viktora Lenca osigurano je oko 118 milijuna
dolara. Najveći dio novca namijenjen je za izgradnju radilišta za
metalne konstrukcije (oko 40 milijuna dolara) i obnovu Doka 11 ( oko
26 milijuna dolara). Razvojni ciklus trebao bi biti završen do
2004.
Po procjeni Uprave, novi dok, nakon završetka svih radova vrijedit
će oko 35 milijuna dolara.
Postavljanje doka na ulaz u uvalu Martinšćica izazvalo je kritike
općine Kostrena, a zabrinutost mještana Kostrene u Lencu ocjenjuju
neutemeljenom navodeći da su osigurane visoke sigurnosne i
ekološke norme za postavljanje doka na tu lokaciju.
(Hina) hšup ds