MUENCHEN, 16. veljače (Hina) ? Njemački touroperatori, iako oprezni zbog nastavka gospodarske recesije u njihovoj zemlji i prijetnje ratom u Iraku, zadovoljni su početnim bookingom za 2003. za većinu inozemnih destinacija, pa tako i
Hrvatsku, doznaje se u nedjelju na Muenchenskom turističkom sajmu.
MUENCHEN, 16. veljače (Hina) ? Njemački touroperatori, iako
oprezni zbog nastavka gospodarske recesije u njihovoj zemlji i
prijetnje ratom u Iraku, zadovoljni su početnim bookingom za 2003.
za većinu inozemnih destinacija, pa tako i Hrvatsku, doznaje se u
nedjelju na Muenchenskom turističkom sajmu. #L#
Dosadašnji je booking na prošlogodišnjoj razini a stručnjaci
procjenjuju da bi Hrvatska, uz Tursku, Italiju i Bugarsku, po broju
gostiju s njemačkog tržišta mogla ponoviti prošlogodisnje dobre
rezultate ili ih cak premašiti.
Kad je riječ o Hrvatskoj, gotovo svi važniji njemački touroperateri
povećali su za ovu godinu zakup kapaciteta, kako smještajnih, tako
i onih na brodovima i u zrakoplovima.
Prema informacijama na Međunarodnom turističkom sajmu CBR 2003.,
otvorenom u subotu u glavnome gradu Bavarske, na njemačkom tržištu
ove godine, uz navedene zemlje, dobro stoje Španjolska, Austrija,
Grčka te daleke destinacije poput Južnoafričke Republike, Kariba i
Kube.
Iako su prošle godine zbog štednje i terorizma ukupna putovanja
Nijemaca u inozemstvo smanjena za oko 30 posto, Njemačka ipak
ostaje vodeće svjetsko turističko tržište, s kojega godišnje na
odmor putuje oko 70 posto stanovništva (od ukupnih 83 milijuna).
Ove godien, po prvim istraživanjima hamburškog Instituta za
turizam, gotovo 50 posto Nijemaca planira putovati u inozemstvo,
ali nastvalja se i prošlogodišnji trend prema kojemu se od ukupnih
putnika njih 30 posto odlučilo za odmor u svojoj zemlji.
Glavni motivi Nijemaca za putovanja u ovoj godini, kako se ističe na
CBR-u, bit će ponajprije sigurnost destinacije, kvaliteta i
sadržaj turističke ponude, konkurentnost cijena te ekološki
očuvano okruženje, a upravo su to elementi na kojima Hrvatska
temelji svoju ponudu. Upravo iz tih razloga Hrvatska može biti
optimistična u vezi ovogodišnjeg dolaska Nijemaca, pojašnjava
hrvatski generalni konzul u Munechenu Zvonko Plećaš.
Konzul Plećaš napominje pritom da je u Njemackoj "aktivno" 80
turističkih zemalja koje će se ove godine boriti za svakoga gosta ne
bi li nadoknadili prošlogodišnje gubitke. Činit će to povećanim
aktivnostima i ulaganjima u promociju. Međutim, po ovogodišnjim
ulaganjima u promociju na njemačkom tržištu od oko 700 tisuća eura
Hrvatska "zaostaje" za konkurentima kao što su Turska i Španjolska
koje ulažu više od 10 milijuna eura.
No, zaključio je Plećaš, niti jedna reklama, ma kako skupa i
prodorna bila, ne može nadomjestiti sigurnost, blizinu i kvalitetu
same destinacije.
(Hina) tam rt