ZAGREB, 11. veljače (Hina) - Kulturni turizam sve je traženiji segment turističke ponude, za kojom, po podacima Svjetske turističke organizacije (WTO), potražnja godišnje u svijetu raste za 15 posto, a slično je i u Hrvatskoj u kojoj
zadnjih nekoliko godina potražnja turista za kulturnim događanjima prosječno godišnje raste od 15 do 20 posto.
ZAGREB, 11. veljače (Hina) - Kulturni turizam sve je traženiji
segment turističke ponude, za kojom, po podacima Svjetske
turističke organizacije (WTO), potražnja godišnje u svijetu raste
za 15 posto, a slično je i u Hrvatskoj u kojoj zadnjih nekoliko
godina potražnja turista za kulturnim događanjima prosječno
godišnje raste od 15 do 20 posto.#L#
Stoga za dalji napredak hrvatskog turizma od izuzetnog značaja
osmišljeniji razvoj i tog oblika ponude, istaknuto je na današnjem
okruglom stolu o kulturnom turizmu u HGK-Komori Zagreb koji je
okupio oko 150 kulturnih i turističkih djelatnika iz cijele
Hrvatske.
Predstavnici zagrebačkog Instituta za turizam predstavili su prve
elemente projekta "Od turizma i kulture do kulturnog turizma:
Strategija razvoja". Taj je projekt od Instituta naručilo
Ministarstvo turizma, s osnovnim ciljem jačeg povezivanja kulture
i turizma u Hrvatskoj, a kako je kazala direktorica Instituta Sanda
Weber, cijeli bi posao trebao biti dovršen do svibnja ove godine. Uz
Ministarstvo turizma u projekt je uključeno i Ministarstvo kulture
kao i Hrvatska turistička zajednica (HTZ).
Predstavljajući projekt i rezultate prvih istraživanja o
sklonostima i posjetima turista kulturnim atrakcijama u Hrvatskoj
Renata Tomljenović iz Instituta za turizam istaknula je da su
turisti koji su motivirani kulturom obrazovaniji i da više troše na
putovanjima te da razvoj tog oblika turizma znači i dodatni izvor
prihoda. Razvoj ponude kulturnog turizma za Hrvatsku nije opcija
nego potreba, zbog održanja konkurentnosti na međunarodnom
tržištu.
Oko 90 posto turista u Hrvatsku dolazi zbog odmora, no 6 do 7,5 posto
dolazi i zbog kulture. Među stranim turistima koji u Hrvatskoj
najviše troše na kulturu izdvojila je Nijemce, Čehe i Austrijance.
Ipak, više od 50 posto godišnjih posjeta kulturnim događanjima i
priredbama odnosi se na domaće posjetitelje.
Domaći su posjetitelji, po podacima Instituta, tijekom prvih devet
mjeseci prošle godine ostvarili gotovo 21 milijun posjeta
kulturnim atrakcijama, pri čemu su potrošili 1,2 milijarde kuna.
Najviše se posjeta ili 20 posto odnosi na koncerte pop glazbe, 18
posto na posjete povijesnim lokalitetima, 13 posto na kazališne
predstave, dok su posjete ostalim kulturnim događanjima (muzeji,
izložbe, festivali, promocije i drugo) ispod 10 posto.
(Hina) tam ds