HR-udruge-ekologija-Okoliš/ekologija-Sindikati/Udruge OSNOVAN RIJEČKI OGRANAK "EKO KVARNERA" - POTPISIVANJE PETICIJE ZA ZAUSTAVLJANJE projekta DRUŽBADRIA RIJEKA 12. veljače (Hina) - Udruga Eko Kvarner iz Omišlja osnovala je danas
riječki ogranak koji će u Rijeci prikupljati potpise na peticiju za zaustavljanje projekta DružbAdria do izradbe studije njegova utjecaja na okoliš, donošenja kvalitetnijih zakona o prijevozu nafte i uspostave obalne straže.
RIJEKA 12. veljače (Hina) - Udruga Eko Kvarner iz Omišlja osnovala
je danas riječki ogranak koji će u Rijeci prikupljati potpise na
peticiju za zaustavljanje projekta DružbAdria do izradbe studije
njegova utjecaja na okoliš, donošenja kvalitetnijih zakona o
prijevozu nafte i uspostave obalne straže. #L#
Predsjednik Inicijativnog odbora Eko Kvarnera Vjeran Piršić u
uvodnom je izaganju na skupu u klubu Palach kazao da će planiranim
prijevozom 15 milijuna tona nafte iz omišaljske luke u more ispred
Kvarnera biti ispušteno 5 milijuna tona balastnih voda.
Balastne vode tankeri koriste kada na odredište za ukrcaj tereta
dolaze praznih spremišta, pa se njima održava ravnoteža broda.
Prije ukrcaja tereta brodovi balastne vode ispuštaju u more.
Piršić je kazao da će s balastnim vodama iz tankera u more Kvarnera
ući mnogi opasni mikroorganizmi.
Osim tog problema, Piršić je kao posljedice projekta DružbAdria
naveo emisije opasnih plinova pri prekrcaju nafte, te moguće
nezgode na starim tankerima. Ustvrdio je da "je laž da će u Kvarner
uplovljavati samo noviji tankeri s dvostrukim dnom" jer da je
"takvih u svijetu samo 20 posto".
Piršić smatra da će deset godina nakon početka projekta DružbAdria
Kvarner biti posve zagađen, a turistička djelatnost uništena.
Među važnijim razlozima za zaustavljanje projekta Piršić je
istaknuo "puknuće naftovoda na području Gorskog Kotara i zagađenje
pitke vode", a kao dokaz za to naveo da je u "ispravama Hrvatskih
voda iz 1983. zabilježeno da je vrlo vjerojatno da nafta u Gorskom
Kotaru istječe iz naftovoda i truje vodu".
Kazao je da je "cijeli projekt DružbAdria obavijen maglom te da je
to loš posao koji nije gospodarski opravdan", a da će dobit osvarena
tim poslom biti manja od one koja sa sada ostvaruje turizmom.
Projektom DružbAdria u koji je uključeno šest zemalja ruska bi
nafta nafovodom stizala do naftnog terminala u Omišlju. U prvoj bi
se fazi naftovodom dovodilo 5 milijuna tona nafte, a kasnije oko 15
milijuna tona na godinu. U omišaljskoj luci nafta bi se ukrcavala na
tankere i njima prevozila do odredišta.
Nekoliko hrvatskih ekoloških udruga protiv su toga projekta, a
peticiju Eko Kvarnera potpisalo je 3600 građana Omišlja.
(Hina) hšup jn