FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OSNOVAN RIJEČKI OGRANAK "EKO KVARNERA" - POTPISIVANJE PETICIJE ZA ZAUSTAVLJANJE PROJEKTA DRUŽBADRIA

HR-udruge-ekologija-Okoliš/ekologija-Sindikati/Udruge OSNOVAN RIJEČKI OGRANAK "EKO KVARNERA" - POTPISIVANJE PETICIJE ZA ZAUSTAVLJANJE projekta DRUŽBADRIA RIJEKA 12. veljače (Hina) - Udruga Eko Kvarner iz Omišlja osnovala je danas riječki ogranak koji će u Rijeci prikupljati potpise na peticiju za zaustavljanje projekta DružbAdria do izradbe studije njegova utjecaja na okoliš, donošenja kvalitetnijih zakona o prijevozu nafte i uspostave obalne straže.
RIJEKA 12. veljače (Hina) - Udruga Eko Kvarner iz Omišlja osnovala je danas riječki ogranak koji će u Rijeci prikupljati potpise na peticiju za zaustavljanje projekta DružbAdria do izradbe studije njegova utjecaja na okoliš, donošenja kvalitetnijih zakona o prijevozu nafte i uspostave obalne straže. #L# Predsjednik Inicijativnog odbora Eko Kvarnera Vjeran Piršić u uvodnom je izaganju na skupu u klubu Palach kazao da će planiranim prijevozom 15 milijuna tona nafte iz omišaljske luke u more ispred Kvarnera biti ispušteno 5 milijuna tona balastnih voda. Balastne vode tankeri koriste kada na odredište za ukrcaj tereta dolaze praznih spremišta, pa se njima održava ravnoteža broda. Prije ukrcaja tereta brodovi balastne vode ispuštaju u more. Piršić je kazao da će s balastnim vodama iz tankera u more Kvarnera ući mnogi opasni mikroorganizmi. Osim tog problema, Piršić je kao posljedice projekta DružbAdria naveo emisije opasnih plinova pri prekrcaju nafte, te moguće nezgode na starim tankerima. Ustvrdio je da "je laž da će u Kvarner uplovljavati samo noviji tankeri s dvostrukim dnom" jer da je "takvih u svijetu samo 20 posto". Piršić smatra da će deset godina nakon početka projekta DružbAdria Kvarner biti posve zagađen, a turistička djelatnost uništena. Među važnijim razlozima za zaustavljanje projekta Piršić je istaknuo "puknuće naftovoda na području Gorskog Kotara i zagađenje pitke vode", a kao dokaz za to naveo da je u "ispravama Hrvatskih voda iz 1983. zabilježeno da je vrlo vjerojatno da nafta u Gorskom Kotaru istječe iz naftovoda i truje vodu". Kazao je da je "cijeli projekt DružbAdria obavijen maglom te da je to loš posao koji nije gospodarski opravdan", a da će dobit osvarena tim poslom biti manja od one koja sa sada ostvaruje turizmom. Projektom DružbAdria u koji je uključeno šest zemalja ruska bi nafta nafovodom stizala do naftnog terminala u Omišlju. U prvoj bi se fazi naftovodom dovodilo 5 milijuna tona nafte, a kasnije oko 15 milijuna tona na godinu. U omišaljskoj luci nafta bi se ukrcavala na tankere i njima prevozila do odredišta. Nekoliko hrvatskih ekoloških udruga protiv su toga projekta, a peticiju Eko Kvarnera potpisalo je 3600 građana Omišlja. (Hina) hšup jn

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙