ZAGREB, 20. siječnja (Hina) - Zagrebačkom turizmu hitno je potrebno restrukturiranje u kojem trebaju zajednički sudjelovati javni i privatni sektor, turistička zajednica, hotelijeri, putničke agencije, poduzetništvo i uprava grada
kako bi Zagreb dobio svoje prepoznatljivo mjesto u europskoj gradskoj turističkoj ponudi.
ZAGREB, 20. siječnja (Hina) - Zagrebačkom turizmu hitno je potrebno
restrukturiranje u kojem trebaju zajednički sudjelovati javni i
privatni sektor, turistička zajednica, hotelijeri, putničke
agencije, poduzetništvo i uprava grada kako bi Zagreb dobio svoje
prepoznatljivo mjesto u europskoj gradskoj turističkoj
ponudi.#L#
Osnova je to Razvojno-marketinškog plana turizma grada Zagreba
2002.-2010. kojeg je izradila marketinško-turistička tvrtka
Horwath Consulting iz Zagreba, a koji je danas predstavljen
predstavnicima zagrebačkih hotelijera i putničkih agencija na
sjednici Vijeća hotelijera HGK-Komore Zagreb.
Suradnici na izradi plana, po riječima direktora Horwatha
Consulting-a Miroslava Dragičevića, uz predstavnike španjolske
tvrtke THR, koja je sličan plan izradila i za cijelu Hrvatsku, bila
je i Turistička zajednica Grada Zagreba (TZGZ) koja je plan i
naručila te za njega izdvojila nešto manje od milijun kuna.
Plan polazi od procjene postojećeg stanja zagrebačkog turističkog
prometa u kojem se prosječno godišnje ostvaruje oko 300 tisuća
turističkih dolazaka, 600 tisuća noćenja i ukupna godišnja
turistička potrošnja od 322 milijuna eura, što čini svega 4,36
posto u ukupnom BDP-u grada. To nije dovoljno i znatno je ispod
zagrebačkih turističkih mogućnosti te je stoga, istaknuo je
Dragičević, potrebno definirati s čime Zagreb može postati
konkurentniji u usporedbi s drugim gradovima u regiji.
Potrebno je unaprijediti i osmisliti ponudu urbanih i zabavnih
turističkih proizvoda te odrediti nove turističke prostore/zone u
gradu, u čemu uz turističke trebaju sudjelovati i poduzetničke i
upravljačke strukture grada. Tek tada bi Zagreb, a prema
projekcijama danas predstavljenog Razvojnog plana turizma, do
2010. mogao ostvariti udvostručenje broja posjetitelja na oko 700
tisuća, turističkih noćenja na 1,2 milijuna (što je optimum grada)
kao i turističke potrošnje na oko 800 milijuna eura.
(Hina) tam ds