ZAGREB, 7. veljače (Hina) - Gradnja dijela 29,7 kilometara poluautoceste zapadnog kraka Istarskog Ipsilona i to dionica od Medaka do Umaga trebala bi započeti u sredinom idućeg mjeseca, najavio je danas ministar javnih radova, obnove
i graditeljstva Radimir Čačić.
ZAGREB, 7. veljače (Hina) - Gradnja dijela 29,7 kilometara
poluautoceste zapadnog kraka Istarskog Ipsilona i to dionica od
Medaka do Umaga trebala bi započeti u sredinom idućeg mjeseca,
najavio je danas ministar javnih radova, obnove i graditeljstva
Radimir Čačić.#L#
Gradnja dijela od Medaka do Nove Vasi trebala bi početi sredinom
ožujka, a na jesen bi se počelo graditi 12,6 kilometara od Nove Vasi
do Umaga. Te dionice moraju biti završene do proljeća 2005, kada bi
trebala početi gradnja 12,9 kilometara dugog dijela od Vodnjana do
Pule, koji mora biti izgrađen do proljeća 2006, najavio je Čačić na
konferenciji za novinare.
Cijena izgradnje svih triju dionica iznosila bi 138,4 milijuna
eura.
Sada ugovaramo 60 posto dužu trasu uz samo 20 posto veću cijenu,
pojasnio je Čačić prednosti novih trećih izmjena i dopuna ugovora o
građenju. Dodao je da su njima postigli smanjenje cijene građenja s
prvotnih 161 milijun eura na konačnih 138,4 milijuna eura. Kao još
neke prednosti naveo je povrat uloženog državnog novca, mogućnost
da država poveća penale u slučaju probijanja troškove i rokove
izgradnje, te da koncesionar nema više zajamčenu dobit, kao i pravo
države da otkupi svoje vrijednosnice.
Govoreći o nedostacima prethodnih izmjena, ustvrdio da je 1997. i
1999. određeno da za 35 kilometara ceste cijena investicija bude
116 milijuna eura, a uz to država je trebala zajamčiti koncesionaru
dobit od 15 posta na uloženi kapital za vrijeme trajanja koncesije
plus inflaciju, te visoke troškove građenja.
Hrvatska je prešla granicu svojih mogućnosti davanja državnih
jamstava i kredita ovakvim projektima, pa je financiranje
izgradnje prve B faze obavljeno izdavanjem korporacijskih
obveznica koje je emitirala tvrtka Bina-Istra. U toj tvrtki 49
posto vlasništva drži država preko udjela domaćih poduzeća i to
Hrvatskih autocesta, Ine i Istarskih cesta, a 51 posto tvrtka
Bouyges, jedna od najvećih svjetskih tvrtki za izgradnju cesta.
Čačić je naglasio da su prodajom obveznica mirovinskim i
investicijskim fondovima i osiguravajućim društvima prikupili 210
milijuna eura, te tako zatvorili financijsku konstrukciju i još
osigurali sredstva za vraćanje starog nepovoljnog kredita.
Prvi put u cijeloj srednjoj i istočnoj Europi je takav posao
ostvaren kroz izdavanje obveznica na vrijeme od 19 godina s počekom
od pet godina, kazao je Čačić, ustvrdivši da je i prvi put u takvom
poslu sudjelovala i Zagrebačka burza na kojoj će kotirati ti
vrijednosni papiri.
Ukazujući na značaj te prometnice Čačić je pojasnio da u ukupno 20
milijardi hrvatskog BDP-a otpada četiri milijarde na turizam u
kojem 40 posto prihoda ostvaruje Istra ili čak 15 do 20 posto BDP-a,
a prepreka razvoju turizma u Istri, smatra, je loša cestovna
infrastruktura.
(Hina) nz ds