FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FRANC-LIBERATION OD 20.1.03. O PODRUČJU EURA

FR-DE-novac-Poljoprivreda-Financijsko-poslovne usluge-Trgovina-Vlada franc-liberation od 20.1.03. o području eura FRANCUSKALIBERATION20.I.2003.Području eura potrebne su posebne politike"Europska unija izgrađena je na monolitnom načelu: uz razdoblja prilagodbe i izuzeća... ista se pravila sve više primjenjuju na sve zemlje što se tiče proračuna, poreza, socijalnih pitanja, konkurencije i trgovine, radnog prava, ekoloških propisa, poljodjelstva i ribolova... Premda je to težak proces koji ima svoje zastoje i nedostatke, temeljna je zamisao da zemlje članice Unije trebaju sve više usklađivati svoje porezne sustave i socijalnu zaštitu; način pružanja javnih usluga, područje javnih i privatnih usluga; da svi dijele iste 'zajedničke stečevine'.Istodobno se vodi raspra o institucijskom ustroju Unije. Premda su stvari zamršenije i profinjenije, raspra se može ukratko opisati kao raspra u kojoj se sukobljuju pristaše jake i centralizirane izvršne vlasti koju, primjerice, zastupa Europsko povjerenstvo (što je danas slučaj samo s međunarodnom trgovinom i konkurencijom) i pristaše međuvladinog načela, tj. procesa odlučivanja koji se temelji na konsenzusu vlada zemalja članica o pojedinim pitanjima (gospodarstvo, poljodjelstvo, prijevoz...). Danas imamo dojam da
FRANCUSKA LIBERATION 20.I.2003. Području eura potrebne su posebne politike "Europska unija izgrađena je na monolitnom načelu: uz razdoblja prilagodbe i izuzeća... ista se pravila sve više primjenjuju na sve zemlje što se tiče proračuna, poreza, socijalnih pitanja, konkurencije i trgovine, radnog prava, ekoloških propisa, poljodjelstva i ribolova... Premda je to težak proces koji ima svoje zastoje i nedostatke, temeljna je zamisao da zemlje članice Unije trebaju sve više usklađivati svoje porezne sustave i socijalnu zaštitu; način pružanja javnih usluga, područje javnih i privatnih usluga; da svi dijele iste 'zajedničke stečevine'. Istodobno se vodi raspra o institucijskom ustroju Unije. Premda su stvari zamršenije i profinjenije, raspra se može ukratko opisati kao raspra u kojoj se sukobljuju pristaše jake i centralizirane izvršne vlasti koju, primjerice, zastupa Europsko povjerenstvo (što je danas slučaj samo s međunarodnom trgovinom i konkurencijom) i pristaše međuvladinog načela, tj. procesa odlučivanja koji se temelji na konsenzusu vlada zemalja članica o pojedinim pitanjima (gospodarstvo, poljodjelstvo, prijevoz...). Danas imamo dojam da će, nakon Konventa, prevladati drugi tip ustroja. On će, dakako, imati različite posljedice jer će se puno više odluka donositi kvalificiranom većinom, a ne jednoglasno, ali će prijelaz na prvi način glasovanja vjerojatno biti ograničen (podsjetimo se stajališta Ujedinjenog Kraljevstva o tome). Proširenjem na 25 članova Unija će biti puno raznolikija, s prihodom po glavi stanovnika u omjeru od 1 do 4; sa zemljama u kojima će strukturne promjene biti velike i koje imaju posebne gospodarske probleme: slaba ponuda koja pojačava inflacijski pritisak i vanjski deficit; potreba za financiranjem javnih infrastruktura koja je skopčana s dugovima i s javnim deficitom; propadanje zastarjelih djelatnosti (već spomenuto poljodjelstvo, tradicionalni obrti); potreba za privlačenjem izravnih ulaganja, industrijska postrojenja. To znači da će biti teško utvrditi zajednička proračunska i socijalna pravila; da će poticanje zemalja s nižim prihodom da se ponašaju kao 'slijepi putnici', natjerati ove da odbace porezno, socijalno i zakonodavno usklađivanje. U tom smislu, međuvladino pregovaranje moglo bi biti sporo i nedjelotvorno. No zemlje na području eura imaju potrebu za puno većim usklađivanjem i koordinacijom nego što je danas slučaj. Male su zemlje, sa zajedničkom valutom, dobile snažan poticaj za 'porezni dumping' kako bi privukle djelatnosti i kapital (sjetimo se irske i belgijske strategije), što treba držati pod nadzorom kako bi se izbjegla nekorisna i skupa porezna konkurencija. Asimetrični udari i strukturne asimetrije na području eura ne mogu se više ispraviti promjenom tečaja, već iskljčivo poreznim federalizmom, solidarnošću među državama. Njemačka je izvrstan primjer takvog stanja: previsoka cijena proizvodnje naspram drugih zemalja zahtijeva, da bi se smanjila, smanjenje zapošljavanja, plaća i stvarne djelatnosti; nemogućnost da se devalvacijom snizi cijena tog ispravljanja, proračunsku solidarnost čini još nužnijom. Slutimo gdje je stupica. Mogući rad ustanova u Uniji s 25 članova koji je gore opisan, jako otežava i usporava napredak u usklađivanju gospodarskih politika koje je prijeko potrebno području eura (dvanaest od dvadeset pet zemalja). Zacijelo ćemo se morati vratiti zamisli o jednobrzinskoj Uniji. Tako se čuo prijedlog da se Euroskupini (koju počinju zvati Euro- Ecofin) dadu ovlasti u odlučivanju, a ne samo savjetodavne. Dvanaestorica bi (za sada) mogli međusobno utvrditi pravila poreznog i socijalnog usklađivanja koja bi se na ostalu trenaestoricu primjenjivala samo ako bi ovi to htjeli", piše Patrick Artus.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙