NEW YORK, 2. veljače (Hina/AP) - Iako ne vjeruju svemu što pročitaju na internetu, većina korisnika interneta misli da su informacije koje dobivaju putem mreže najmanje jednako važne kao one koje dobivaju s drugih medija.
NEW YORK, 2. veljače (Hina/AP) - Iako ne vjeruju svemu što pročitaju
na internetu, većina korisnika interneta misli da su informacije
koje dobivaju putem mreže najmanje jednako važne kao one koje
dobivaju s drugih medija. #L#
Godišnje nacionalno istraživanje kalifornijskog Sveučilišta u Los
Angelesu pokazalo je da oko 61 posto ispitanika internet smatra
"vrlo važnim" ili "natprosječno važnim" izvorom informacija.
To je otprilike jednaki stupanj važnosti kakav za korisnike
interneta imaju knjige i novine. Samo njih polovica isto misli i za
televiziju, 40 posto za radio, a 29 posto za časopise.
"Internet je dostupan 24 sata dnevno tijekom kojih možete pogledati
sve što vas zanima", rekla je Julie Von Haase, 31-godišnja poslovna
žena iz San Francisca. "Na televiziji možete pogledati samo ono o
čemu u tom trenutku izvješćuje", dodala je.
Anketa provedena na uzorku od približno 2000 kućanstava otkrila je
i da korisnici interneta sada više vremena provode na mreži nego
prije te da manje gledaju televiziju od onih koji nisu priključeni
na internet.
Korisnici interneta provode u prosjeku 11 sati online, što je jedan
sat više nego godinu dana prije.
"Putem interneta plaćam račune. Tako sam pronašla i kupila stan. To
je jednostavno dobar način uštede vremena", misli Heather Harrell,
profesorica iz San Francisca.
Ipak samo 53 posto korisnika vjeruje većini ili svemu što pročitaju
na internetu (prošle godine bilo ih je 58 posto). Gotovo četvrtina
onih koji se brinu zbog kupovine na internetu putem kreditnih
kartica kaže da ništa ne može umanjiti njihove strahove.
U odnosu na prošlu godinu Federalno trgovinsko povjerenstvo dobilo
je dvostruko više žalbi ljudi čije su kreditne kartice na internetu
bile zloupotrebljene, bankovni računi opustošeni, a u nekim
slučajevima im je i narušen ugled.
"Mislim da nitko ne želi da internet postane ekvivalent reklamama,
kod kojih ljudi sve što vide prihvaćaju s dozom sumnje", rekao je
Beau Brendler, ravnatelj neprofitne online udruge za zaštitu
potrošača na internetu.
Jeff Cole, koji je vodio anketu, misli da je povećani skepticizam u
redu jer ljudi na lošim iskustvima uče da ubuduće moraju bolje
provjeravati sigurnost pojedinih izvora na internetu.
Telefonska anketa provedena je na španjolskom i engleskom od
travnja do lipnja prošle godine, a obavljeni su i razgovori s
ispitanicima. Studija zadržava pravo na pogreške od oko tri posto.
Među ostalim, otkriveno je da među onima koji koriste internet
najmanje šest godina, njih 73 posto nalaze da je internet važan, što
nadmašuje 67 posto onih koji isto misle za knjige i 57 posto onih
koji takav stav imaju o novinama.
Oni koji koriste internet manje od godinu dana, knjige, novine i
televiziju smatraju važnijima od interneta.
Skoro 30 posto Amerikanaca ne koristi internet (ili uopće nemaju
računalo ili ono nije dovoljno dobro), no gotovo polovica od tog
broja namjerava se priključiti na mrežu u narednih godinu dana.
Surferi tjedno u prosjeku gledaju televiziju 11 sati, što je pet
sati manje od onih koji nisu na internetu. Oko 37 posto roditelja
kažnjava djecu zabranom surfanja po internetu, a 46 posto kao isto
sredstvo kažnjavanja koristi televiziju.
(Hina) ag dgk