FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA NE ZAŠTIĆUJE IZRAVNO GRAĐANE OD MONOPOLISTIČKIH TVRTKI

ZAGREB, 30. siječnja (Hina) - Prijedlog zakona o zaštiti potrošača (ZZP), o kojem se danas raspravlja u Hrvatskom saboru, nema ugrađenu izravnu zaštitu građana od monopolističkih poduzeća na koja se najviše žale hrvatski građani, nije definiran pojam "razumni rok", a izbačene su odredbe o obvezama ponuđača glede zamjene ili povrata novca ako proizvod ili usluga nemaju oglašavane karakteristike.
ZAGREB, 30. siječnja (Hina) - Prijedlog zakona o zaštiti potrošača (ZZP), o kojem se danas raspravlja u Hrvatskom saboru, nema ugrađenu izravnu zaštitu građana od monopolističkih poduzeća na koja se najviše žale hrvatski građani, nije definiran pojam "razumni rok", a izbačene su odredbe o obvezama ponuđača glede zamjene ili povrata novca ako proizvod ili usluga nemaju oglašavane karakteristike. #L# Predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača i profesorica na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu Vesna Brčić-Stipčević iznijela je to u svom predavanja "Zaštita potrošača - svjetski standard koji nedostaje Hrvatskoj" na tribini Iso Forum Croaticum. Sve je to bilo navedeno u prvom prijedlogu tog zakona, kao i odredbe o regulaciji turističkih paket aranžmana, što zahtijeva EU od zemalja kandidata, što je isto izbačeno, kazala je Brčić- Stipčević, ustvrdivši da ne postoje prateći zakoni i pravilnici koji bi poduprli primjenu ZZP-a. Podsjetila je da sve zemlje u tranziciji, osim Bugarske, BiH, Srbije i Hrvatske, imaju taj zakon. U Hrvatskoj je to djelomično uređeno kroz nekoliko zakona i brojne pravilnike, pa nema jasnih jednoznačnih odredbi o zaštiti potrošača, a česta su i preklapanja nadležnosti, što otežava rad po pritužbama, rekla je. Ona ističe da je veliki problem u zaštiti potrošača to što su needucirani, ne postoji svjetonazor značenja zaštite potrošača kod poduzetnika i političara koji, kako je napomenula, često donose odluke bez stručne konzultacije. Problem je i to što su zakoni i propisi napravljeni sa stajališta ponuđača proizvoda i usluga, a ne potrošača, što građanin, ako se direktno ne nagodi, kompenzaciju može ostvariti tek nakon sudskog spora, koji su pak dugotrajni i skupi, a i teret dokazivanja je na potrošaču. Brčić-Stipčević smatra, da osim zakona, treba donijeti nacionalni program zaštite potrošača, jasno odrediti nadležnosti tijela nadzora i stvoriti jasne standarde i norme za proizvode i usluge. (Hina) nz ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙