FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

MOBITELI U VOŽNJI SUŽAVAJU VIDNO POLJE

WASHINGTON, 29. siječnja (Hina/Reuters) - Vozači koji razgovaraju na mobitel dok upravljaju automobilom, čak i ako imaju "hands-free" sustav, imaju suženo vidno polje, što ugrožava njih i ostale sudionike u prometu, objavili su američki znanstvenici.
WASHINGTON, 29. siječnja (Hina/Reuters) - Vozači koji razgovaraju na mobitel dok upravljaju automobilom, čak i ako imaju "hands-free" sustav, imaju suženo vidno polje, što ugrožava njih i ostale sudionike u prometu, objavili su američki znanstvenici.#L# Oni koji žele zakonski nametnuti uporabu "hands-free" sustava, zahvaljujući kojemu vozači moraju držati mobitel u ruci, zapravo šalju krivu poruku da je takva vožnja sigurna, upozorili su znanstvenici. New York je jedina američka država u kojoj se zakonski traži uporaba "hands-free" sustava tijekom vožnje, dok još 30 država te kanadska pokrajina Newfoundland razmatra slične zakone. "Ponekad morate napraviti najjednostavnija istraživanja ne bi li dokazali očito", rekao je David Strayer, profesor psihologije na Sveučilištu Utah. Njegovi su suradnici promatrali 20 ispitanika u simulatorima vožnje, s mobitelima i bez njih. Promatralo se vrijeme reakcije, način vožnje i sama vožnja. Autori studije, objavljene u časopisu za eksperimentalnu psihologiju, zaključili su da uporaba mobitela sigurno ometa vozače. "Ljudi koji su tijekom vožnje razgovarali na mobitel imali su sporije reakcije od onih koji nisu", rekao je Strayer. Oni su imali više slučajeva sudara odostraga i vozili su tromo zbog čega nisu mogli pravodobno reagirati kad bi automobil ispred njih zakočio ili kad bi se promijenilo svjetlo na semaforu. Nije bilo razlike kod onih koji su držali mobitel u ruci i kod onih koji su razgovarali pomoću "hands-free" sustava. A još više zabrinjava, ističu znanstvenici, to što ispitanici nisu bili svjesni da loše voze. "Svi su rekli da voze kao i inače, a neki su čak tvrdili da bolje voze dok razgovaraju na mobitel", napomenuo je Strayer. To je poput istraživanja koja su pokazala da 90 posto ljudi misli da vozi iznadprosječno dobro, a čak 40 posto ih je u krivu, dodao je. Znanstvenici su napravili još jedan eksperiment kako bi objasnili zašto mobitel toliko ometa ljude u vožnji. Koristili su vrlo preciznu napravu uz pomoć koje se može pratiti u kojem smjeru čovjek gleda. Pokazalo se da se vozač, makar u tom trenutku gleda u objekt, u ovom slučaju reklamni pano, neće sjećati da ga je vidio ako je pritom razgovarao na mobitel. "To je vrsta suženog vidnog polja - ne percipirate periferne informacije. Iako vaše oči gledaju u nešto, kada ste na mobitelu, najčešće to uopće nećete vidjeti", zaključio je Strayer. Vozači tako ne vide prometne znakove, druga vozila i semafore. No, vozači koji su slušali glazbu, audio knjige ili su razgovarali s drugim putnicima u autu nisu imali takvih problema. Prijašnja su istraživanja dokazala da razgovor tijekom vožnje učetverostručuje rizik od nesreće. (Hina) ag dgk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙