ZAGREB, 22. siječnja (Hina) - Predstavnici Uprave Mediteran Union Tunela (MUT) ocijenili su danas da je uzrok nedavnog urušavanja tunela Javorova kosa na autocesti Rijeka-Zagreb neodgovarajući način gradnje sadašnjih izvođača
radova.
ZAGREB, 22. siječnja (Hina) - Predstavnici Uprave Mediteran Union
Tunela (MUT) ocijenili su danas da je uzrok nedavnog urušavanja
tunela Javorova kosa na autocesti Rijeka-Zagreb neodgovarajući
način gradnje sadašnjih izvođača radova.#L#
Ustvrdili su i da MUT ne može proći ni na jednom javnom natječaju za
dobivanje poslova, neizravno tvrdeći da je tome razlog njihova
"politička nepodobnost".
Hrvatska Vlada, te francuska tvrtka SpieBatignoles i MUT, koji su
radili na tri tunela, među kojima i Javorova kosa, na autocesti
Rijeka-Zagreb, u trogodišnjem su sporu zbog propusta u gradnji i
sumnji u korupciju, zbog čega im je Vlada oduzela koncesiju i
razvrgnula s njima ugovor u srpnju 2001. Te tvrtke potražuju od
hrvatske države 130 milijuna kuna.
Predsjednik Nadzornog odbora MUT-a umirovljeni general Ante Roso
kazao je da ne želi komentirati događaj na tunelu, ali kaže da
"čisto laički" po fotografijama i tekstovima u javnosti vidi da je
riječ "o srednjovjekovnoj tehnologiji gradnje i podgradnje".
Direktor MUT-a Ljubo Grepo na konferenciji za novinare je ustvrdio
da se odvala tunela, za čiju izgradnju kaže da je među najtežim u
Europi, mogla izbjeći.
Grepo tvrdi da je da je MUT u "hrvatskoj državi diskriminiran i da mu
se zabranjuje rad, te ne mogu proći niti na jednom natječaju na koji
se jave". Prošli smo sve moguće državne nadzore i nisu pronađene
nikakve financijske nepravilnosti, kazao je Grepo tvrdeći i da su
ih i prisluškivali, te da su prije tri ili četiri mjeseca pronašli
prislušne uređaje koje će, kako je rekao, pokazati na drugoj
konferenciji na koju će pozvati francuske novinare.
Roso je napomenuo da je MUT, kao dio pilot projekta koji bi činilo
šest tvrtki, osnovan po nalogu pokojnog predsjednika Tuđmana 1997.
godine s ciljem zapošljavanja razvojačenih i nezaposlenih
branitelja.
Grepo je odbacio tvrdnje predsjednika Uprave tvrtke Autocesta
Rijeka-Zagreb Zorana Klarića da je ranije, kada su radove izvodili
SpieBatignoles i MUT, bilo 40 odvala na tunelu, rekavši da je bilo
takvih slučajeva, već bi bili za to prozvani.
Klarić je pak za medije ranije iznio mišljenje sudskog vještaka o
nedavnom urušavanju u tunelu Javorova kosa koji je utvrdio da šteta
na tunelu nije velika, da je prouzročena višom silom i nezahvalnim
terenom na kojem se gradi.
(Hina) nz ds