ZAGREB/LONDON, 16. siječnja (Hina) - Broj prodanih kinoulaznica u Velikoj Britaniji u prošloj godini osjetno je porastao, za razliku od Francuske, Njemačke ili Italije, gdje je zabilježen pad prodaje.
ZAGREB/LONDON, 16. siječnja (Hina) - Broj prodanih kinoulaznica u
Velikoj Britaniji u prošloj godini osjetno je porastao, za razliku
od Francuske, Njemačke ili Italije, gdje je zabilježen pad prodaje.
#L#
Prve brojke za 2002. godinu pokazuju porast prodaja kinoulaznica od
10 posto u odnosu na 2001., javlja BBC.
Francuska, Njemačka i Italija su tijekom godine doživjele pad
prodaje.
Prodaja u Velikoj Britaniji strelovito je porasla sa 156 milijuna u
2001. na 176 milijuna u prošloj godini.
U nastavku impresivnog porasta iz prošle godine, industrijski
stručnjaci u Velikoj Britaniji postavili su cilj na 174 milijuna
prodanih karata do Božića ove godine.
Dramatičan porast prodaje ulaznica može se objasniti velikim
brojem nestrpljivo iščekivanih filmskih hitova koji su dolazili u
kina tijekom godine.
"Ratovi zvijezda: Klonovi napadaju", "Specijalni izvještaj" i
"Gospodar prstenova: Dvije kule" najviše su privukli publiku u kina
u prošloj godini.
Napeti akcijski film "Spider-Man" pomogao je kinima da zabilježe
najveće brojke još od lipnja 1972.
To se dogodilo unatoč predviđanjima o padu prodaje zbog Svjetskog
prvenstva u nogometu.
Ukupna prodaja u Velikoj Britaniji od 1,2 milijarde dolara (750
milijuna funti) čini to tržište najvećim u usporedbi s Njemačkom
koja je druga s 977 milijuna dolara (611 milijuna funti). Francusku
je pogodio pad od 0,4, a Italiju pad od 2 posto, kako piše Screen
Daily.
Španjolska je imala "sušnu" godinu s padom prodaje od 20 milijuna
ulaznica.
Nizozemska je uspjela ostvariti ohrabrujuće brojke, s porastom od 5
posto ili 24 milijuna kinoulaznica.
Britanska filmska industrija uživa u oporavku još otkad je
dotaknula dno u 80-im godinama, kad je 1984. bilo prodano samo 54
milijuna karata.
Tada je pojava dostupnog kućnog videa i snimanje više filmova za
televiziju bila krivac za zatvaranja kina i ekonomske teškoće.
Ali razvoj lako pristupačnih multipleks kina smještenih izvan
grada kao i bolji marketing kina u gradskom centru, doveli su do
trajnog oporavka.
(Hina) sv bnš