ZAGREB/NEW YORK, 2. siječnja (Hina) - U protekloj je godini newyorški Broadway privukao gotovo rekordan broj gledatelja preokrenuvši tako trend pada zanimanja za kazalište koji se pojavio nakon terorističkih udara na SAD u rujnu
2001.
ZAGREB/NEW YORK, 2. siječnja (Hina) - U protekloj je godini
newyorški Broadway privukao gotovo rekordan broj gledatelja
preokrenuvši tako trend pada zanimanja za kazalište koji se pojavio
nakon terorističkih udara na SAD u rujnu 2001.#L#
Tajna toga uspjeha je fokusiranje na domaću publiku umjesto na
turiste kojih se broj bitno smanjio nakon napada na SAD, javlja
BBC.
U 2002. newyorška su kazališta zabilježila 11,41 milijun
gledatelja, dok je u godini ranije taj broj bio 11,39 milijuna.
Trenutačno se u 33 od 38 broadwayjskih kazališta prikazuju
predstave.
Podizanju gledanosti pomogla je i raznolikost programa koja je
privukla publiku različitih etničkih korijena, a također i nastupi
televizijskih i filmskih zvijezda, poput Matthewa Brodericka i
Nathana Lanea.
U prošloj je godini postavljeno čak 46 novih predstava, što je
najveći broj u proteklom desetljeću, a one obuhvaćaju i rekordni
broj mjuzikala od 1992.
Teroristički udar na SAD u rujnu pretprošle godine snažno je
utjecao na gledanost u kazalištima koja je pala za gotovo milijun
osoba. U nekim su kazalištima zatim snižene plaće i povlastice kako
bi se rad mogao nastaviti.
Čelnica newyorške službene tvrtke za turistički marketing Cristyne
Nicholas izjavila je da je nova strategija bila nužna kako bi se
vratila gledanost na Broadwayju.
"Domaća i inozemna putovanja u grad bitno su opala, pa smo se morali
usredotočiti na ovdašnju publiku", kazala je Nicholas.
U prošloj su godini prvi puta u posljednje vrijeme Njujorčani
činili većinu gledatelja na Broadwayju, djelomično zahvaljujući
dobro osmišljenoj promidžbi, ali i popustima na cijene ulaznica.
Ukupna je zarada u 2002. od prodanih ulaznica na Broadwayju
zabilježila rekordnih 707,1 milijun dolara, a tome je pomoglo i
blago povećanje cijena ulaznica. U 2001. zarada je iznosila 664
milijuna, a godinu prije toga 663,5 milijuna dolara.
Prosječno je najveći broj gledatelja u tom razdoblju zabilježen oko
Božića i Dana zahvalnosti.
(Hina) ii bnš