IT-FR-promet, integracije-Promet-Politika it - 8. I. la stampa - koridori ITALIJALA STAMPA8. I. 2003.Prijelazi zabranjeni za kamione s oznakom TIR"Nakon što je naizgled zaključena bitka oko Mount Blanca, počinju one oko Monginevra i
Maddalene. No na alpskim prijelazima ne odvija se samo beskonačni derby Italija-Francuska od onog dana kada se tunel od Courmayera i Chamonixa pretvorio u mrtvačnicu za 42 osobe. U posljednjoj unilateralnoj odluci francuske vlade, donesenoj tek nekoliko dana nakon Božića, dok Mount Blanc (unatoč provjera i nastojanja) nije u potpunosti otvoren, valja nazrijeti nešto finije: sumnjajući se može pogriješiti,, no katkada se pogađa. A Italija treba dobro paziti jer se izlaže riziku naći se isključena iz velikih putova komunikacije koji se iscrtavaju na zemljovidu stare-nove proširene Europe.Odluka ministra Gillesa de Robiena da se za promet teških kamiona zatvore prijelazi Monginevro i Maddalena krajem siječnja, ima dobre ekološke i strateške razloge, između ostaloga dogovorene s talijanskom vladom , a koje se može sažeti u ispravan pokušaj uravnoteživanja prometa prema Mount Blancu (koji bi u međuvremenu trebao biti u potpunosti otvoren). No stvarnost je često mnogo
ITALIJA
LA STAMPA
8. I. 2003.
Prijelazi zabranjeni za kamione s oznakom TIR
"Nakon što je naizgled zaključena bitka oko Mount Blanca, počinju
one oko Monginevra i Maddalene. No na alpskim prijelazima ne odvija
se samo beskonačni derby Italija-Francuska od onog dana kada se
tunel od Courmayera i Chamonixa pretvorio u mrtvačnicu za 42 osobe.
U posljednjoj unilateralnoj odluci francuske vlade, donesenoj tek
nekoliko dana nakon Božića, dok Mount Blanc (unatoč provjera i
nastojanja) nije u potpunosti otvoren, valja nazrijeti nešto
finije: sumnjajući se može pogriješiti,, no katkada se pogađa. A
Italija treba dobro paziti jer se izlaže riziku naći se isključena
iz velikih putova komunikacije koji se iscrtavaju na zemljovidu
stare-nove proširene Europe.
Odluka ministra Gillesa de Robiena da se za promet teških kamiona
zatvore prijelazi Monginevro i Maddalena krajem siječnja, ima
dobre ekološke i strateške razloge, između ostaloga dogovorene s
talijanskom vladom , a koje se može sažeti u ispravan pokušaj
uravnoteživanja prometa prema Mount Blancu (koji bi u međuvremenu
trebao biti u potpunosti otvoren). No stvarnost je često mnogo
snažnija od namjera i postoje dobri razlozi da će se to samo
djelomice dogoditi. (...)
Kako bilo, pravi problem jest što još nije odlučeno da će sustav
veza nazvan 'koridor 5' (Lisabon-Kijev) koji bi se trebao
razdvojiti prema onom 'jadranskom' i povezati se s 'koridorom 8'
(smjer Crno more), prolaziti preko Italije, te bi nas mogao i
preskočiti (i isključiti) preko Alpa. A oko koridora postoji
gospodarstvo koje se veže i pokreće. To je prava igra koju izgleda
da Pariz ovim unilateralnim odlukama želi igrati drugdje i s drugim
partnerima", piše Cesare Martinetti.