To je 13,5 posto više nego je uloženo u protekle četiri godine, istaknuto je na sjednici Vlade koja je prihvatila program građenja i održavanja javnih cesta od 2005. do 2008.
Nema zastoja u gradnji autocesta i cesta, nastavit ćemo punim tempom na više pravaca, naglasio je premijer Ivo Sanader.
Premijer je rekao da će Vlada i u idućoj godini "privrženo služiti svom najvažnijem cilju" - podizanju standarda građana.
Na sjednici Vlade, posljednjoj u ovoj godini, ocijenio je kako je njegova Vlada u 2004. postigla niz pozitivnih rezultata na makroekonomskom planu.
Uspjeli smo preokrenuti trendove koji su godinama bili negativni, primjerice u zapošljavnju, rekao je Sanader, navodeći da je u ovoj godini otvoreno 20 tisuća novih radnih mjesta.
Vlada će se, najavio je, truditi da i u 2005. "nastavi" pozitivne makroekonomske trendove, poput obuzdavanja rasta vanjskog duga, smanjenja deficita, smanjenja broja nezaposlenih...
Kad je riječ o cestama, Sanader je najavio izgradnju prema Pločama te koridora V.c, autoceste Zagreb-Sisak. Rekao je da se već radi na autocesti Županja-Bajakovo, Krapina-Macelj te na izgradnji punog profila na dionicama autoceste Zagreb-Rijeka.
U četverogodišnji program, težak više od 32 milijarde kuna, uključeno je i 1,6 milijardi kuna naslijeđenog duga za cestogradnju, naveo je ministar prometa Božidar Kalmeta.
Od preostalih 30,2 milijarde kuna u građenje autocesta i cesta planira se uložiti 19,4 milijarde kuna, a 10,8 milijardi u održavanje.
Hrvatske autoceste (HAC) u iduće četiri godine planiraju u promet pustiti 257 kilometara novih autocesta, od čega 48 kilometara u idućoj godini.
Do kraja lipnja 2005. otvorit će se tunel Mala Kapela, te završiti 33 kilometra dionice Pirovac-Vrpolje, kao i dionica Rupa-Rijeka.
U idućoj godini, nabrojao je ministar Kalmeta, započet će i radovi na dionici Dugopolje-Ploče koja treba biti gotova 2008.
U prometu 2006. treba biti dionica Županja-Lipovac, u zadnjem kvartalu iduće godine treba započeti i izgradnja na koridoru V.c., kao i gradnja autoceste Zagreb-Sisak.
U prvoj polovici 2007. trebaju biti završene dionice autoceste Zagreb-Macelj, radi se i na Istarskom ipsilonu, punom profilu dionica na autocesti Zagreb-Rijeka.
Kalmeta je naglasio da je plan investicija u autoceste otprilike na razini ulaganja u protekle četiri godine, ali da se u gradnju i održavanje državnih cesta planira uložiti 8,2 milijarde kuna, ili 55 posto više nego u protekle četiri godine (5,2 milijardi).
Ulaganjima u državne ceste razriješit će se i pitanje obilaznica u Rijeci, Splitu, Osijeku, itd., istaknuo je Kalmeta.
Također je rekao da će Županijske uprave za ceste uložiti 33 posto više sredstava nego u protekle četiri godine.
Premijer je opetovao zadovoljstvo jučerašnjim sastankom s čelnicima parlamentarnih stranaka o pristupanju Hrvatske EU, istaknuvši da je postignut 'strateški konsenzus oko načela'.