Od lokalnih šibenskih vlasti očekuju podršku u zahtjevu upućenom Vladi za jedinstvenim tarifama za prijevoz robe željeznicom na različitim pravcima, bez obzira na kilometražu, i u tom smislu državnu subvenciju Hrvatskim željeznicama od 20 milijuna kuna godišnje.
Mesarić je objasnio kako su tarife na pravcima prema Splitu, Zadru i Šibeniku 2 do 7 eura veće po toni robe nego prema Rijeci, s obzirom na veću udaljenost.
"Izjednačavanje, odnosno smanjenje tarifa na pravcima prema dalmatinskim lukama, nema za cilj uzimanje prometa riječkoj luci. Naprotiv, na ovakav bi način sve jadranske luke postale konkurentne na svjetskom tržištu, posebno u odnosu prema Trstu, Kopru i dunavskim lukama", kazao je.
Nakon radnog sastanka sa šibensko-kninskim županom Dujom Stančićem i gradonačelnicom Šibenika Nedjeljkom Klarić, generalni direktor HŽ-a je u razgovoru s novinarima naglasio dobru suradnju s Lukom Šibenik koja je, kako je kazao, izuzetno bitna za budući razvoj hrvatskih željeznica.
Dodao je kako se planiraju zajednički strateški potezi i nastup na međunarodnom tržištu, te ukazao na potrebu obnavljanja postrojenja u luci, posebno industrijskih kolosijeka.
Odlukom hrvatske Vlade Luka Šibenik od prošlog je mjeseca dobila status luke od posebnog međunarodnog i gospodarskog interesa. Njezin direktor Davor Škugor očekuje financijsku pomoć države u obnovi lučkih kapaciteta. Ustvrdio je kako je, nakon ratnih razaranja, šibenska luka obnovljena vlastitim i sredstvima poslovnih partnera, te kreditima, "umjesto da kao i ostale luke koje nisu bile razorene u ratu koristi novac iz državnog proračuna."
(Hina) xžpod yds