"Zakonska odredba o 0,0 alkoholnih promila, kakvu imaju i neke članice Unije, vrlo je stroga", rekao je Teologitis za sutrašnje izdanje Jutarnjeg lista i Vjesnika.
"Kontrole i primjene zakona važnije su od samih ograničenja količine alkohola o krvi", naglasio je Teologitis. Dodao je da studije pokazuju da je problematično u vožnji imati više od 0,5 promila, ali i da se u prometu najviše teških nesreća događa u slučajevima kada vozači imaju više od 1,2 promila.
Inače, na konferenciji u Portorožu sudjeluje 11 zemalja EU, a glavna je tema sigurnost u prometu.
Teologitis je na otvaranju konferencije rekao da je Europska komisija 2001. godine donijela je tzv. Bijelu knjigu sigurnosti čiji je cilj smanjenje broja žrtava prometnih nesreća na polovicu u razdoblju deset godina. Ove godine napravljen je i akcijski plan sigurnosti u cestovnom prometu kojim je odgovornost za sigurnost na cestama prenesena na sve sudionike u prometu.
Slovenski ministar unutarnjih poslova Rado Bohinc rekao je da Slovenija u svom nacionalnom programu jačanja sigurnosti na cestama ima i postavljeni cilj smanjivanja broja umrlih u prometnim nesrećama koje izazovu alkoholizirani vozači na polovicu, te istaknuo da mladi vozači i alkohol još uvijek predstavljaju najveći problem u sigurnosti prometa. Međutim, slovenska vlada ne razmišlja o 0,0 promila jer bi to bilo "nerealno", rekao je Bohinc. "Osim toga, znanstvena istraživanja koja smo proveli pokazala su da ni smanjenje s dopuštenih 0,5 na 0,2 promila ne pridonijelo poboljšanju sigurnosti na cestama", dodao je slovenski ministar.
U utorak će sudionici konferencije govoriti o programima za vozače motornih vozila, preventivnim programima i promoviranju sigurnosti vožnje, a u srijedu će posjetiti novoizgrađeni vijadukt Črni kal blizu Kopra, te završiti konferenciju radom u sekcijama.