Oporbeni saborski klubovi uglavnom su se suzdržali prema Vladinu prijedlogu novog pomorskog zakonika, hvaleći neke odredbe koje štite brodare i uvode red u tzv. čartere, ali i kritizirajući neke, puput one o dopuštanju stranim ratnim brodovima ulazak u hrvatske teritorijalne vode.
Ulazak stranih ratnih brodova, posebice nuklearnih, u hrvatsko more nije prihvatljiv, istaknula je zastupnica HSP-a Ruža Tomašić, napomenuvši da takvu suglasnost može dati samo vijeće za nuklearni sigurnost koje još nije ni osnovano.
Zastupnica se također zauzela za prekid sporazuma koji slovenskim ribarima dopušta ribarenje u hrvatskim teritorijalnim vodama, za izlazak Hrvatske iz projekta Družbe Adrie te za pokretanje inicijative za proglašenje Jadrana zaštićenim morskim područjem.
Više oporbenih klubova zamjerilo je Vladi što u prijedlogu zakonika ili posebnim zakonom nije uredila pitanje obalne straže koja, tvrde, jedino može zaštititi hrvatski dio Jadrana, kako ekološko-ribolovnu zonu tako i teritorijalne vode.
Zastupnik HSS-a Ante Markov rekao je kako je uvođenje obalne straže nužno te jedini način da se učinkovito zaštiti hrvatsko morsko bogatstvo.
Zastupnici SDP-u drže da se institut obalne straže trebalo u prijedlogu zakonika barem načelno rediti te odrediti rokove osnivanja.
Dragutin Lesar (HNS/PGS) kazao je, pozivajući se na stajališta sindikata pomoraca, da se Zakon o radu ne primjenjuje na pomorce te da Hrvatski zavod za zapošljavanje uopće ne posreduje pri zapošljavanju pomoraca koji plove pod stranim zastavama.
Upozorio je i da Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje hrvatskim brodarima koji plove pod stranom zastavom ne priznaje prava iz tog osiguranja i od njih traži da doprinose plaćaju u visini od 32 posto, a ne 15 posto kao ostali korisnici. Također, ističe Lesar, troškove zdravstvenih usluga liječenja na brodu podmiruju sami brodari.
Upozorio je i na nerazmjer u zakonima, budući da se brodarima dopušta 0,5 alkohola u krvi, a vozači na kopnu kažnjavaju i za najmanju količinu.
A IDS-ov zastupnik Damir Kajin rekao je kako "zapovjednik najvećeg tankera može brodom upravljati s 0,49 promila, a kada stupi na kopno, ne može voziti ni 'motorin' ".
"Ne daj, Bože, da neki od zastupnika sada podnese amandman da i na moru bude 0,0 " , kazao je Kajin.