Na uzletištu Zrakoplovne baze bio je izložen jedan tip takva zrakoplova, no danas nisu izvedene pokazne vježbe, a planirane su za sutra kad se očekuje dolazak visokih dužnosnika Ministarstva obrane.
Direktor programa BE-200 u "Irkutu" Aleksander Kulešov je govorio o mogućnostima i prednostima toga zrakoplova projektirana 1992. u Rusiji, koji se serijski počeo proizvoditi 2003.
Zbog promjenjive temeljne platforme zrakoplov se brzo može prilagoditi za različite namjene, primjerice, za samo dva sata unutrašnjost se može pretvoriti od teretnoga u putnički prostor. "Beriev" BE-200 služi za gašenje požara, nadzor otvorenoga mora i granica, prijevoz robe i putnika te za evakuaciju ljudi iz područja zahvaćena prirodnim nepogodama.
Hrvatsku zanima posebno njegova namjena za gašenje požara jer za 14 sekunda usisa 12 tona vode, a na mjesto požara može ih ispustiti u obliku jedne ili čak osam vodenih bomba.
Po riječima Kulešova zrakoplov ima čvrstu konstrukciju, poseban sustav zaštite od hrđanja, posebne plovne mogućnosti, poseban navigacijski sustav za brz let i dobar nadzor.
Ako je mjesto s kojeg usisava vodu udaljeno do deset kilometara, zrakoplov može izbaciti do 240 tona vode s jednim spremnikom goriva, istaknuo je Kulešov. Dodao je da se projekt "Beriev" BE-200 koordinira iz Moskve, a provodi ga Konstruktorski ured Beta Air u Taganrogu. Proizvodi se u Irkutsku, a pogoni udovoljavaju najstrože svjetske standarde sigurnosti i kakvoće, podsjetio je.
U medijima je objavljeno da bi nabavom dvaju takvih zrakoplova, od kojih svaki stoji oko 25 milijuna dolara, Hrvatskoj bio namiren dio ruskoga klirinškoga duga, o čemu ruski predstavljači, pak, nisu govorili.