ZAGREB, 10. kolovoza 2004. (Hina) - Povećanje cijene dizelskih goriva iloživog ulja u Hrvatskoj ipak neće, prema najavama cestovnih teretnihi putničkih prijevoznika, te prijevozničkih poduzeća u državnomvlasništvu, prouzročiti
povećanje cijena njihovih usluga.
ZAGREB, 10. kolovoza 2004. (Hina) - Povećanje cijene dizelskih goriva
i loživog ulja u Hrvatskoj ipak neće, prema najavama cestovnih teretnih i
putničkih prijevoznika, te prijevozničkih poduzeća u državnom vlasništvu,
prouzročiti povećanje cijena njihovih usluga. Od danas su u Hrvatskoj
dizelska goriva skuplja u prosjeku za 1,6 posto, a loživa ulja 1,8 posto, dok
cijene motornih benzina ostaju nepromijenjene. Od početka godine dizelska
goriva poskupila su oko 19 posto, odnosno danas se dizel plaća oko kunu više
nego početkom godine (dizel je početkom godine koštao 5,19 kuna, a sada košta
6,17 kuna).
Predsjednik Gospodarsko-interesnog udruženja Hrvatski cestovni
prijevoznici Marijan Banelli izjavio je danas da prijevoznici zasad nemaju
planova za dizanje cijena svojih usluga. No, napominje da bi u slučaju nastavka
trenda dizanja cijena goriva i dostizanja osam kuna po litri, prijevoznici
mogli dignuti cijene za tri do pet posto u teretnom, a do 10 posto u putničkom
prijevozu. Prije toga, održat ćemo sastanak i razmotriti hoćemo li podignuti
cijene svojih usluga, kazao je Banelli.
Cijene svojih usluga, doznaje se, neće povećavati Hrvatske željeznice i
nacionalni zračni prijevoznik Croatia Airlines (CTN).
Kretanje cijena goriva na svjetskom tržištu i u dosadašnjem se dijelu
godine nepovoljno odrazilo na njihovo planirano poslovanje, kažu u zračnom
prijevozniku. Troškovi nabave mlaznoga goriva čine oko petnaestak posto ukupnih
godišnjih troškova tvrtke. Tako su u dosadašnjem dijelu godine planirani
troškovi nabave goriva uvećani za gotovo 20 milijuna kuna i isključivo zbog
toga je Croatia Airlines 28. lipnja uvela dodatnu naknadu od šest eura uz
cijenu jednosmjerne zrakoplovne karte na redovitim međunarodnim letovima, što
su zbog istog razloga učinili i mnogi europski zračni avioprijevoznici udruženi
u Međunarodnu udrugu za zračni promet (IATA). Također su poduzete mnoge
aktivnosti oko optimalizacije i restrukturiranja troškova kako bi se umanjili
negativni utjecaji kretanja cijena goriva, ističu u toj tvrtki.