ZAGREB, 9. kolovoza 2004. (Hina) - Maloprodajna cijena motornih benzinaovaj se tjedan neće mijenjati, dok će dizelska goriva poskupiti za 1,6posto, a plavi eurodizel i lož ulje za 1,8 posto, izvijestili su danasiz hrvatske naftne
kompanije INA o provođenju Pravilnika o outvrđivanju cijena naftnih derivata.
ZAGREB, 9. kolovoza 2004. (Hina) - Maloprodajna cijena motornih
benzina ovaj se tjedan neće mijenjati, dok će dizelska goriva poskupiti za 1,6
posto, a plavi eurodizel i lož ulje za 1,8 posto, izvijestili su danas iz
hrvatske naftne kompanije INA o provođenju Pravilnika o o utvrđivanju cijena
naftnih derivata. Tako će se od sutra na Ininim benzinskim postajama
eurodizel prodavati po cijeni od 6,27 kuna po litri, što je 1,6 posto više od
dosadašnjih 6,17 kuna, a dizel po 6,17 kuna, umjesto dosadašnjih 6,07 kuna.
Za 1,8 posto poskupit će plavi eurodizel i od sutra će se prodavati po
3,14 kuna po litri (do sada 3,35 kuna), te lož ulje ekstra lako koje će koštati
3,47 kuna (do sada 3,41 kunu.
Cijene motornih benzina neće se pak mijenjati, pa će se tako i nadalje
Super 98 prodavati po cijeni od 7,79 kuna po litri, bezolovni Eurosuper 95 po
7,26 kuna, bezolovni Super 95 po 7,20 kuna, te bezolovni Super Plus 98 po 7,42
kune.
Najnovije poskupljenje dizelskih goriva iz Ine objašnjavaju
nestabilnostima na svjetskom tržištu sirove nafte, što se odražava i na porast
cijena proizvoda, posebice eurodizela i ulja za loženje u posljednjih nekoliko
tjedana.
Promjenu cijene objašnjavaju i slabljenjem kune prema američkom dolaru.
Iz Ine također tvrde kako je povećanje cijena eurodizela i ulja za loženje
"s obzirom na 10 postotno povećanje cijene u svijetu tek tehničko
modificiranje cijene".
Napominju pritom kako će INA slijediti kretanje cijene na svjetskom
tržištu, te će s prvim smanjenjem cijena na tržištu sniziti i cijene svojih
proizvoda.
Iz hrvatske naftne kompanije također ističu kako proizvodnja sirove nafte
ne može pratiti stalno rastuću potražnju u svijetu, te kako predviđanja za
rujan govore da bi cijena mogla doseći 40 dolara po barelu za marku Brent.
Napominju pritom kako je jedan od najvećih razloga koji pridonose tako
visokoj cijeni sirove nafte konstantna nestabilnost u nabavci sirove nafte u
Iraku, a nestabilnosti pridonose i štrajkovi i sabotaže u Alžiru.
Ističu i kako se najveći utjecaj na cijenu nafte može pripisati niskoj
razini američkih dionica, a postoji i određeni psihološki utjecaj sa ruske
strane time što vlada ne pomaže stabilizaciji Yukosove pozicije, te tržište
reagira u obliku nestabilnosti kada je u pitanju proizvodnja ruske sirove
nafte.