Formalno, Vlada je to učinila stavljanjem van snage odluke o sklapanju izmjena broj 3. Okvirnog sporazuma s Bechtelom, te o davanju suglasnosti HAC-u za sklapanje tih izmjena.
Odluku o raspisivanju javnog natječaja za 37 kilometara dugu dionicu Dugopolje-Šestanovac, na autocesti Split-Dubrovnik, Vladi je predložio premijer Ivo Sanader.
Obrazložio ju je Vladinom željom da, za razliku od nekih bivših Vlada, posebice prošle, radi transparentno, kao i da javnost sudjeluje u donošenju odluka.
Postoje viši interesi, a to je da najodgovornija hrvatska institucija učini sve da obrani nacionalne interese, da se time obrani i čast institucije, kazao je Sanader.
Odlučno je odbacio svake politikantske špekulacije i sumnjičenja Vlade, ili bilo kojeg ministra. Poručio je da u potpunosti stoji iza svakog ministra, da njegova Vlada radi transparentno i javno.
Sanader je upozorio i da aktualna i buduće Vlade ne smiju doći u situaciju da moraju raditi prema nekim poludogovorima, usmenim sporazumima svojih prethodnika.
Ponovio je da je njegova Vlada u sadašnju situaciju dovedena odlukama prethodne Vlade koja je, kaže, nakon izbora, išla mijenjati ugovor (s Bechtelom).
Nije, kaže, dobro nakon izbora donositi takve "šarene odluke".
Ministar prometa Božidar Kalmeta tvrdi da oni koji su u 'slučaju Bechtel' galamili, bunili se, to činili samo da skrenu pozornost javnosti s izvješća Državne revizije koje pokazuje kako su radili.
Oni koji su galamili i kokodakali radili su to jer ih je panika, a bit će ih još i više kada izvješće dođe pred javnost, uvjeren je.
Naveo je da revizija pokazuje da se u 2003. radilo mimo Zakona o javnoj nabavi i često uz negativno mišljenje Ministarstva financija.
Ministar vanjskih poslova Miomir Žužul ističe da su iza "orkestriranih napada" na Vladu stali neki koji su bili do sada involvirani u te poslove.
Premijer Sanader i ministri istaknuli su da će se, nakon odluke o raspisivanju javnog natječaja, autocesta graditi sporije.
Sada će tempo izgradnje biti drugačiji - gradit će se sporije, jer za javni natječaj treba cjelovita dokumentacija, kaže Sanader.
Žužul tome dodaje da će se raditi i nešto skuplje.
Podržavajući odluku o javnom natječaju, Kalmeta i danas tvrdi da je bio dobar trenutak da se u izgradnju krene s Bechetlom.
Ponovio je da bi time cijene bile oko 10 posto niže, da bi se gradilo po cijenama dogovorenim 1998., a u međuvremenu su porasle cijene željeza i asfalta, 60 posto posla dobile bi hrvatske tvrtke.
Ministar financija Ivan Šuker i na ovom je slučaju upozorio da je postojeći Zakona o javnoj nabavi, iako donesen samo prije godinu dana, zastario i neadekvatan.
Vlada je stoga osnovala radnu skupinu koja će pripremiti novi zakon o javnoj nabavi.