"Već je previše uloženo da bi ti procesi bili prekinuti", istaknuo je Mlinarić na okruglom stolu "Primjena Zakona o željeznici", u organizaciji Pravničke udruge željezničkih društava i Kluba inženjera prometa HŽ-a.
Po njegovim riječima, prihvati li Nadzorni odbor HŽ-a prijedlog Uprave, ove godine će sukladno poslovnom planu HŽ-a u tekuće poslovanje biti izdvojeno 1,1 milijardi kuna, a 1,4 milijarde kuna bit će namijenjeno investicijama.
Isto tako, Mlinarić je najavio razdvajanje infrastrukturne i prometne djelatnosti HŽ-a i to stvaranjem novih trgovačkih društava i uz donošenje posebnog zakona o razdvajanju ovih dviju djelatnosti.
U pogledu u posljednje vrijeme često isticanog problema nerentabilnosti lokalnih pruga, predsjednik Uprave HŽ-a smatra da putnički promet na tim prugama ne treba biti ugašen te je najavio modernizaciju lokalnih pruga i politiku pridobivanja putnika za češće korištenje željeznice.
Govoreći o smjernicama Europske unije na području željezničkog prometa, stručnjakinja za ovo područje Nikoleta Radionov Radenković istaknula je nekoliko temeljnih načela euro regulative. To su razdvajanje prijevoznog i infrastrukturnog dijela željezničkih sustava, sloboda pristupa željezničkoj infrastrukturi te licenciranje željezničkih tvrtki. Kako je naglasila, donošenje zajedničke europske politike u željezničkom prijevozu jedno je od najtežih područja usuglašavanja među članicama Unije, koje se teško odriču željezničkih monopola. Posebno je istaknula problem vlasništva nad željezničkom infrastrukturom, gdje iskustva pokazuju promašenost privatizacije. Primjerice, u Velikoj Britaniji je, kako je rekla, neprimjereno održavanje privatizirane infrastrukture dovelo do brojnih željezničkih nesreća.
(Hina) xduk yds