FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

sindikat željezničara traži da vlada u pregovorima s mmf-om ustraje u osiguranju sredstava za modernizaciju hž-a

ZAGREB, 18. svibnja 2004. (Hina) - U povodu početka pregovora o novomstand by aranžmanu s MMF-om, Sindikat hrvatskih željezničara zatražioje danas da Vlada ustraje u obrani nacionalnih interesa, odnosnoosiguranju sredstava za nastavak modernizacije HŽ-a.
ZAGREB, 18. svibnja 2004. (Hina) - U povodu početka pregovora o novom stand by aranžmanu s MMF-om, Sindikat hrvatskih željezničara zatražio je danas da Vlada ustraje u obrani nacionalnih interesa, odnosno osiguranju sredstava za nastavak modernizacije HŽ-a.

Sindikat u priopćenju ističe kako ne dovodi u pitanje odluku o sklapanju novog stand by aranžmana, jer je svjestan da od sadržaja toga aranžmana dijelom ovisi nastavak modernizacije HŽ-a.

O tome ovisi i budućnost radnika HŽ-a, oko 7.000 radnika društava kćeri, a ako se pridodaju članovi obitelji zaposlenih u Đuri Đakoviću, Končaru i mnogim malim proizvođačima, radi se o oko 100.000 građana čija egzistencija izravno ili neizravno ovisi o željeznici, upozorava sindikat.

Dosadašnje iskustvo pokazuje da MMF i Svjetsku banku prvenstveno zanima interes krupnog kapitala i velikih multinacionalnih kompanija, a najmanje nacionalni interesi država poput Hrvatske.

Svjetska banka u svojim izvješćima ide toliko daleko da magistralne pruge HŽ-a predviđa isključivo za teretni prijevoz, uz ukidanje većine ostalih.

Prema Svjetskoj banci, budućnost željeznice u Hrvatskoj jedino je u održavanju magistralnih pruga i odobravanju trasa stranim željezničkim operatorima koji bi u tranzitu prevozili robu iz svojih država, usput istovarujući dio za zadovoljenje našeg tržišta.

Nasuprot takvoj crnoj perspektivi, smatramo da je upravo transport jedna od ne toliko brojnih komparativnih prednosti Hrvatske, naglašava sindikat.

Iako je otvoren pristup infrastrukturi ono što dugoročno ne možemo izbjeći, modernizacijom HŽ-a možemo postati dovoljno konkurentni da zadržimo poslove na prugama HŽ-a, uključujući i tranzit, uz mogućnost širenja u regiji.

Mudrim jačanjem željezničkog putničkog prijevoza na međugradskoj i lokalnoj razini te prijevozom tegljača vlakom, poput Austrije, možemo postati privlačna ekološka turistička destinacija, napominje sindikat.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙