FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HRVATSKE INOVACIJE TEŠKO PRONALAZE TRŽIŠNI USPJEH

ZAGREB, 11. svibnja 2004. (Hina) - Većina vodećih hrvatskih tvrtki redovito uvodi inovacije u proizvodnju ili pružanje usluga, ali ih teško komercijalizira, pokazuju rezultati istraživanja koje je na današnjem susretu s novinarima u organizaciji Američke trgovačke komore u Hrvatskoj (AmCham) predstavila Sonja Radas iz zagrebačkog Ekonomskog instituta.
ZAGREB, 11. svibnja 2004. (Hina) - Većina vodećih hrvatskih tvrtki redovito uvodi inovacije u proizvodnju ili pružanje usluga, ali ih teško komercijalizira, pokazuju rezultati istraživanja koje je na današnjem susretu s novinarima u organizaciji Američke trgovačke komore u Hrvatskoj (AmCham) predstavila Sonja Radas iz zagrebačkog Ekonomskog instituta.#L# "Istraživanje pokazuje da ne postoji značajna povezanost između stupnja inovativnosti poduzeća i visine njihovih prihoda", kaže Sonja Radas, što, kako naglašava, pokazuje da inovacije hrvatskih poduzeća teško nalaze put do tržišnog uspjeha. Pokazuju to rezultati istraživanja koje je provedeno je na uzorku od 100 vodećih hrvatskih poduzeća krajem 2002. godine. Tako u Hrvatskoj tvrtke koje inoviraju ostvaruju prosječno nešto manje od 30 posto prihoda od novih proizvoda i usluga, dok je u zemljama Europske unije ovaj udjel oko 50 posto. Velika poduzeća u Hrvatskoj uvela su više proizvoda visoke inovativnosti, ali imaju manji udjel prihoda od novih proizvoda nego manja poduzeća. Kod hrvatskih inovativnih poduzeća prevladavaju proizvodi ili usluge niske inovativnosti, kojima su posebice sklona industrijska poduzeća. S obzirom na tip vlasništva u istraživanju nisu dobivene značajne razlike u inovativnosti, no ustanovljeno je da uslužna poduzeća inoviraju manje od proizvodnih, kaže Radas. Po njezinom mišljenju postoje indikacije da poduzeća nemaju spoznaje o suvremenim metodama upravljanja razvojem novih proizvoda i da ih ne koriste optimalno. Primjerice, kako je istaknula, velike tvrtke u Hrvatskoj, koje imaju mogućnosti i resurse za razvoj inovacija, ne koriste dobro svoje prednosti u uvođenju i komercijalizaciji inovacija. (Hina) xduk yds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙