FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HRVATSKO OGLAŠIVAČKO TRŽIŠTE U 2003. ZABILJEŽILO RAST OD 8 POSTO

ZAGREB, 10. svibnja 2004. (Hina) - Hrvatsko oglašivačko tržište prošle je godine dosegnulo vrijednost od 391 milijun eura bruto investicija, što je 8 posto posto više nego u godini prije, a kako je to tržište jedno od najbrže rastućih u zadnjih pet godina u hrvatskom gospodarstvu, očekuje se da će oglašivačka industrija u Hrvatskoj u ovoj godini premašiti 400 milijuna eura vrijednosti.
ZAGREB, 10. svibnja 2004. (Hina) - Hrvatsko oglašivačko tržište prošle je godine dosegnulo vrijednost od 391 milijun eura bruto investicija, što je 8 posto posto više nego u godini prije, a kako je to tržište jedno od najbrže rastućih u zadnjih pet godina u hrvatskom gospodarstvu, očekuje se da će oglašivačka industrija u Hrvatskoj u ovoj godini premašiti 400 milijuna eura vrijednosti.#L# Istaknuto je to na današnjem predstavljanju novog specijalnog izdanja Privrednog vjesnika "Mediji i oglašavanje" održanom u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK). Uz procjene podataka o rastu i vrijednosti hrvatskog tržišta oglašivanja u 2003., koje je izradila tvrtka za istraživanje tržišta MediaNet, to izdanje donosi i rang-listu hrvatskih medija i oglašivača za prošlu godinu. Prema visi ulaganja najviše su se oglašavale telekomunikacijske tvrtke - VIPnet, koji je na oglašavanje prošle godine utrošio 19,6 milijuna eura, što je udio od 5,34 posto na ukupnom oglašivačkom tržištu, te Hrvatski telekom (HT) sa 19,4 milijuna eura, što je udio od 5,29 posto. U reklamiranju i oglašavanju slijedi kemijska industrija, odnosno tvrtke Beiersdorf, P&G, Johnson's i Benckiser, koje se s ukupno 44,62 milijuna eura investicija nalaze od trećeg do šestog mjesta na toj rang listi. Coca Cola je sa 8,6 milijuna eura sedma, Zagrebačka pivovara sa 6,3 milijuna eura je na osmom mjestu, Autocommerce sa 6,15 milijuna eura na devetom, dok je na desetom mjestu Henkel sa 6,1 milijunom eura. S obzirom na medije najviše se oglašavalo, 60 posto, na televizijskim postajama u Hrvatskoj, dok je udjel tiskanih medija 27 posto. Vanjsko oglašavanje (veleplakati), s najvećim porastom u odnosu na godinu prije (za 41 posto), prošle je godine imalo udjel od 7 posto, dok je udjel radijskih postaja 6 posto. Među tiskanim medijima, koji su u cjelini od oglašavanja u prošloj godini ostvarili prosječan porast prihoda od 19 posto, najveće udjel od po 15 posto drže Jutarnji i Večernji list, dok je na trećem mjestu sa 8 postotnim udjelom Slobodna Dalmacija. Među prvih deset još su Gloria, Novi list, Globus, Nacional, Glas Slavonije i Glas Istre, te Tena. Ocjenjujući prošlogodišnje rezultate dobrim, predsjednik HGK Nadan Vidošević naglasio je da najviše raduje pozitivan trend, ali i da je Hrvatska još uvijek u toj industriji u donjoj grupi među razvijenim zemljama. Predsjednik Udruge novinskih izdavača i urednik u Privrednom vjesniku Ante Gavranović istaknuo je pak da će dalji razvoj te industrije u Hrvatskoj zahtijevati još puno inovacija i napora, posebno u tiskanim medijima, koji su za sada, kaže, još premalo zastupljeni u oglašavanju. Gavranović ističe da u Hrvatskoj postoji 110 nakladnika koji izdaju novine, 113 ih izdaje časopise i periodične publikacije, dok se još 42 bave ostalom novinskom nakladničkom djelatnošću. Svi oni putem oglašavanja ostvaruju tek 25 do 30 posto svojih prihoda, dok je to u razvijenim zemljama dvostruko više, kazao je. Naglašava i da u hrvatskom medijskom tržištu nema dovoljno tržišnog reda, kao ni čvrste povezanosti između medija i oglašavanja, pri čemu posebno nedostaje transparentnosti u pogledu cijena i uvjeta prodaje oglasnog prostora. (Hina) xtam ybn

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙