BRUXELLES, 23. travnja 2004. (Hina) - Po podacima Europske unije (EU), još jedno područje na kojemu deset zemalja koje će se 1. svibnja pridružiti njezinome članstvu mora poraditi kako bi uhvatilo korak s postojećim članicama jest
sigurnost na cestama.
BRUXELLES, 23. travnja 2004. (Hina) - Po podacima Europske unije (EU),
još jedno područje na kojemu deset zemalja koje će se 1. svibnja
pridružiti njezinome članstvu mora poraditi kako bi uhvatilo korak s
postojećim članicama jest sigurnost na cestama.#L#
Kako je objavila EU statistička agencija Eurostat, od kolapsa
Sovjetskog Saveza 1989. na cestama deset budućih članica Unije, od
kojih je njih osam pripadalo nekadašnjem Sovjetskom bloku, poginulo je
nekih 150 tisuća ljudi.
Situacija se nešto promijenila tijekom proteklih pet godina, no u
automobilskim nesrećama svake godine u osam bivših komunističkih
istočnoeuropskih zemalja živote i dalje izgubi preko 10 tisuća ljudi,
navodi se nadalje u tom izviješću.
Tih osam zemalja - Češka, Estonija, Mađarska, Latvija, Litva,
Poljska, Slovačka i Slovenija - ukupno ima 75 milijuna stanovnika i
nekih 20,5 milijuna automobila.
One su u 2000. zabilježile 11.373 smrtna slučaja kao posljedicu
automobilskih nesreća, dok je taj broj u Njemačkoj - sa stanovništvom
od 82 milijuna i 43,5 milijuna automobila - iznosio samo 7.503.
Njemačke ceste čak nisu ni najsigurnije za putovanje među 15
postojećih zemalja članica EU. Taj naslov pripada Britaniji, koja je u
2000. zabilježila 5,6 smrtnih slučajeva na cesti na 100 tisuća
stanovnika na godišnjoj razini, u usporedbi s 24,7 u Latviji, 17,3 u
Litvi, 16,3 u Poljskoj i 15,7 u Sloveniji.
Stroge nove mjere koje su istočnoeuropske zemlje do sada uvele nisu
uspjele umanjiti njihove crne statistike. U Slovačkoj i Češkoj, na
primjer, dopuštena razina alkohola u krvi je nula.
Jedan od razloga visoke stope smrtnosti automobilskih nesreća u
mnogim od budućih zemalja članica Unije jest loše stanje vozila i loša
cestovna infrastruktura.
(Hina) xgbo ysbo