FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NAKON "AMELIE" FRANCUSKI FILM PROŽIVLJAVA ZLATNO DOBA U SAD-U

NEW YORK, 18. ožujka 2004. (Hina/AFP) - Otkako je "Amelie" očarala Amerikance koji nakon napada iz 2001. čeznu za snovima, francuski film doživljava neobičan uspjeh u Sjedinjenim Državama, a američki kritičari, ljubitelji Truffauta i Godarda, govore o "novom Novom valu".
NEW YORK, 18. ožujka 2004. (Hina/AFP) - Otkako je "Amelie" očarala Amerikance koji nakon napada iz 2001. čeznu za snovima, francuski film doživljava neobičan uspjeh u Sjedinjenim Državama, a američki kritičari, ljubitelji Truffauta i Godarda, govore o "novom Novom valu".#L# Prihodi od filmova "made in France" udvostručili su se u zadnje tri godine, napose zahvaljujući filmu "Amelie" koju tumači Audrey Tautou. Film Jean-Pierrea Jeuneta ostvario je u SAD-u najveću zaradu među filmovima na francuskom jeziku - 34 milijuna dolara. Lani je "Pijanist" Romana Polanskog, film francuske produkcije snimljen na engleskom i dobitnik Zlatne palme za 2002. na festivalu u Cannesu, zaradio gotovo isto toliko: 33 milijuna dolara. K tome, nekoliko je filmova u SAD-u zaradilo više od milijun dolara, među kojima su animirani film "Les Triplettes de Belleville" Sylvaina Chometa (pet milijuna dolara, još se prikazuje u kinima) i "Le Peuple Migrateur" Jacquesa Perrina (deset milijuna). Patrick Renault koji je u francuskom konzulatu u New Yorku zadužen za audiovizualni sektor, ističe ulogu nekih redatelja-producenata kao što su Luc Besson ("Peti element"), Matthieu Kassovitz ("Grimizna rijeka") i Francois Ozon ("Bazen") koji su srušili tabu snimajući na engleskom i proširili uobičajenu paletu francuskog filma snimajući žanrovske filmove - fantastične, futurističke, trilere, policijske - koji u Francuskoj gotovo da ne postoje. Nova vitalnost francuske sedme umjetnosti u SAD-u povezana je i sa sve većim uspjehom koprodukcija koje je pokrenula Francuska, udvostručenih u zadnje četiri godine, poput "Ničije zemlje" Danisa Tanovića, dobitnika Oscara za najbolji strani film 2002., "Sve o mojoj majci" Španjolca Pedra Almodovara, koji je istu nagradu dobio 2000. i "Central do Brasil" Brazilca Waltera Sallesa. Ipak, poboljšanje stanja zadnjih godina treba postaviti u stvarne okvire: francuski film još uvijek čini tek 0,8 posto filmskog tržišta u SAD-u. "Na američko se tržište teško probiti. Gotovo ne postoje dvorane u kojima se mogu prikazivati filmovi koje nisu proizvele velike hollywoodske kompanije", ističe producent Philippe Martin koji dodaje da i u Francuskoj uvelike prevladavaju hollywoodski filmovi. (Hina) xvrad ybnš

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙