FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

"EKO-KVARNER" TRAŽI RASPRAVU U SABORU O PROJEKTU "DRUŽBA ADRIA"

ZAGREB, 10. ožujka 2004. (Hina) - Nevladina ekološka udruga "Eko-Kvarner" zatražila je danas od Hrvatskog sabora raspravu o "Sporazuma o suradnji na provedbi Projekta integracije naftovoda Družba Adria", jer je, ocijenila je, nesporno da je korist od realizacije tog sporazuma za Hrvatsku upitna.
ZAGREB, 10. ožujka 2004. (Hina) - Nevladina ekološka udruga "Eko-Kvarner" zatražila je danas od Hrvatskog sabora raspravu o "Sporazuma o suradnji na provedbi Projekta integracije naftovoda Družba Adria", jer je, ocijenila je, nesporno da je korist od realizacije tog sporazuma za Hrvatsku upitna. #L# Taj sporazum nije bio stavljen u raspravu u prošlom sazivu Sabora, iako je bio na dnevnom redu posljednje sjednice, rekao je predsjednik "Eko-Kvarnera" Vjeran Piršić na konferenciji za novinare u Zagrebu. "Eko-Kvarner" napisao je stoga predstavku Hrvatskom saboru u kojoj traži da hrvatski parlament, kao i ukrajinski, raspravlja o projektu Družba Adria, jer je cijeli taj projekt politička odluka, a ne gospodarski interes pa najveće predstavničko tijelo hrvatskog naroda treba to raspraviti, rekao je Piršić. Predstavku su uputili i svim registriranim političkim strankama jer smatraju da čitava politička scena treba dobiti istu informaciju. "Eko-Kvarner" tekst predstavke stavit će i na svoju web stranicu, te tako ponuditi građanima da ju potpišu i upute u Sabor. Piršić je novinarima rekao i kako su bili na razgovoru kod ministrice zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva Marine Matulović Dropulić i u Veleposlanstvu SAD-a te da su jako zadovoljni rezultatima razgovora. Ministrica je obećala da će Studiju utjecaja na okoliš za Družbu Adria staviti na web stranicu Ministarstva i tako ju učiniti dostupnom javnosti, a u Veleposlanstvu SAD-a rečeno nam je da Družba Adria nije vitalni američki interes, te da je njihov dosadašnji angažman u projektu CPOT ograničen na studiju isplativosti, izjavio je Piršić. Projektom Družba Adria planira se doprema nafte s naftnih polja u Ruskoj Federaciji naftovodom preko šest zemalja do luke u Omišlju. Ondje bi se nafta ukrcavala u tankere koji bi je prevozili do potrošača, pretežito u SAD-u. Preko hrvatskog teritorija nafta bi se dopremala naftovodom kojim upravlja državna tvrtka Jadranski naftovod (JANAF). Prve godine planira se doprema pet, a nakon toga do 15 milijuna tona nafte na godinu. Projekt Družba Adria previđa prijenos nafte iz Sibira preko Ukrajine, Bjelorusije, Slovačke i Madžarske do Omišlja na Krku, a projekt "CPOT", koji je u pripremi, dopremu nafte od Constance preko Pančeva i Omišlja do Trsta. Piršić je rekao da se preuveličava gospodarska korist od projekta, da ne stoji tvrdnja o strateški nužnom transportu nafte, te da se umanjuje opasnost od balastnih voda koje bi narušile ekosustav Jadrana, a mogući su i incidenti zbog havarije tankera. Projekt se želi realizirati u turističkoj regiji koja, po procjenama, godišnje od turizma zarađuje milijardu američkih dolara, dok je maksimalni godišnji prihod (ne dobit) prve faze "Družbe Adria" 20 milijuna dolara, druge 40, a treće 60 milijuna dolara, rekao je predsjednik "Eko-Kvarnera". "Eko-Kvarner" kupio je i jednu dionicu Jadranskog naftovoda (Janaf) i time postao njegov mali dioničar, a to će mu omogućiti da se kao dioničar obrati Nadzorom odboru Janafa i pita kako Uprava ulaže njihove novce, rekao je Piršić i dodao da se, po njihovim spoznajama, ulagalo u neke ne baš perspektivne projekte. O tome im je "Eko-Kvarner" pisao dva puta, ali nisu odgovorili, rekao je. (Hina) xbma ymć

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙