FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

POSTANAK SVIJETA PREMA MIROU U CENTRU POMPIDOU

PARIZ, 3. ožujka 2004. (Hina/AFP) - Piktogrami i gotovo prazan prostor, svijetao i posut mrljama, predstavljaju postanak svijeta kako ga je zamišljao Joan Miro od 1917. do 1934., a može se vidjeti na neobičnoj izložbi u Centru Georges Pompidou u Parizu.
PARIZ, 3. ožujka 2004. (Hina/AFP) - Piktogrami i gotovo prazan prostor, svijetao i posut mrljama, predstavljaju postanak svijeta kako ga je zamišljao Joan Miro od 1917. do 1934., a može se vidjeti na neobičnoj izložbi u Centru Georges Pompidou u Parizu.#L# Izložba otvorena od 3. ožujka do 28. lipnja zanimljiva je jer prvi put pokazuje 240 djela, među kojima 120 slika i predmeta i isto toliko crteža i kolaža koji prikazuju taj "Mirosvijet", svijet slikara koji je budni sanjač. S gotovo 200 djela koja dolaze iz inozemstva, napose iz SAD-a i Europe, te oko 150 djela koja u Parizu nisu viđena od 1974., izložba pokriva manje poznato razdoblje u kojemu je slikar izmislio slikovni jezik. Zanimljiv je i način na koji je prikazan kronološki put kojim Miro (1893.-1938.) ide vijugajući između nadrealizma i apstrakcije, između katalonske zemlje u Montroigu i umjetničkog Pariza, kamo dolazi 1920. U početku, 1917.-18., slikao je mrtve prirode, krajolike i portrete koji su već tada bili nabijeni erotikom kojom je iskakao iz kalupa "velikog dječaka" u koji su ga htjeli staviti, budući da ga nikamo nisu mogli svrstati. U svojem "Autoportretu", koji je pripadao Picassu, Miro povezuje svoje katalonske korijene (jedan rukav je rebrast poput uzoranog polja) s elementima kubizma (drugi je geometrijskog oblika). No ubrzo će Miro "slomiti gitaru" kubizma i izumiti neobično osebujan plastični jezik u kojemu su znaci "Mirosvijeta" rasuti po jarko obojenoj, najčešće žutoj pozadini. (Hina) xvrad ybnš

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙