FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

UHPA: OD 1. TRAVNJA AGENCIJE UVODE PRISTOJBU NA PRODAJU AVIOKARATA?

ZAGREB, 2. ožujka 2004. (Hina) - Od 1. travnja ove godine 76 licenciranih putničkih agencija za prodaju avio karata, članica Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), najvjerojatnije će uvesti posebnu naknadu (pristojbu) za uslugu prodaje aviokarata u domaćem prometu; naknada bi iznosila oko 30 kuna po karti, a uvela bi se kao odgovor na ovogodišnje smanjenje provizija od strane aviokompanija.
ZAGREB, 2. ožujka 2004. (Hina) - Od 1. travnja ove godine 76 licenciranih putničkih agencija za prodaju avio karata, članica Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), najvjerojatnije će uvesti posebnu naknadu (pristojbu) za uslugu prodaje aviokarata u domaćem prometu; naknada bi iznosila oko 30 kuna po karti, a uvela bi se kao odgovor na ovogodišnje smanjenje provizija od strane aviokompanija.#L# Istaknuto je to, između ostaloga, na današnjoj godišnjoj skupštini UHPA-e u Zagrebu, kojoj je prethodilo predstavljanje knjige "Hrvatske putničke agencije 1923.-2003." u izdanju te Udruge te okrugli stol na temu "Uloga putničkih agencija u hrvatskom turizmu". Predsjednik UHPA-e Ivan Pukšar naglasio je da će agencije uvesti pristojbu na prodaju avio karata budući su od početka ove godine aviokompanije smanjile proviziju agencijama sa 7 na 5 posto za prodaju karata u domaćem prometu te sa 9 na 7 posto u međunarodnom prometu. Uvođenjem pristojbe, koja se već naplaćuje u mnogim europskim zemljama i SAD-u, agencije će nadoknaditi trošak za taj posao, koji se procjenjuje na oko 40 kuna po karti. Takav ishod je rezultat "propalih" pregovora agencija s predstavnicima aviokompanija u Hrvatskoj, od kojih je traženo da i one uvedu sličnu paušalnu pristojbu na prodaju aviokarata. Kako aviokompanije na to nisu pristale, za razliku od primjerice onih u susjednoj Sloveniji i Austriji, hrvatske su se agencije odlučile za posebnu agencijsku pristojbu. Pritom je direktorica UHPA-e Maja Stanić naglasila da 90 posto prodaje aviokarata u Hrvatskoj obavljaju agencije. Na Skupštini UHPA-e prihvaćen je i plan rada te udruge za ovu godinu, a uspjeh u radu te poboljšanje suradnje agencija sa hotelijerima i drugim turističkim subjketima poželjeli su im državni tajnik za turizam Zdenko Mičić te potpredsjednica Hrvatske udruge hotelijera i restoratera (HUH) Amelija Tomašević. Okrugli stol "Uloga putničkih agencija u hrvatskom turizmu", koji je prethodio skupštini, organiziran je zbog, kako je rečeno, neadekvatne uloge koja je agencijskom poslovanju dana u prošle godine prihvaćenom dokumentu "Strategija razvoja hrvatskog turizma do 2010.". U UHPA-i drže da to poslovanje ima veću važnost budući članice toga udruženja godišnje odrade 70 do 80 posto ukupnog organiziranog turističkog prometa u Hrvatskoj. Donedavna ministrica turizma Pave Župan Rusković, profesor sa opatijskog Fakulteta za turistički i hotelski management Dragan Magaš te Nevenka Čavlek sa zagrebačkog Ekonomskog fakulteta, istaknuli su važnu ulogu agencija u organiziranom turističkom prometu u Hrvatskoj, ali i potrebu promjene i prilagodbe agencijskog poslovanja novim trendovima, tehnologijama i potrebama putnika. Sve se više traži doživljaj i aktivnosti, a sve manje samo klasično putovanje sa smještajem. Magaš je posebno izdvojio potrebu da se agencije u budućnosti pretvore u tzv. destinacijske management kompanije koje će u suradnji sa lokalnom upravom, hotelijerima i drugim subjektima upravljati destinacijom nudeći gostima nove i atraktivne sadržaje. Župan Rusković je pak napomenula da je za opstanak agencija najvažnije njihovo udruživanje i suradnja na zajedničkim projektima, specijalizacija za određene programe, uvođenje novih tehnologija, edukacija te inventivan i kreativan kadar. (Hina) xtam ydb

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙