FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

U ZAGREBU TURISTI TROŠE DNEVNO OD 69 DO 179 USD, A NEZADOVOLJNI SAMO S PROMETOM

ZAGREB, 23. siječnja 2004. (Hina) - Turisti koji posjećuju Zagreb u prosjeku dnevno troše između 69 i 179 dolara, ovisno o vrsti smještaja, zadovoljni su gostoljubivošću, osobnom sigurnošću, mogućnostima kupovine i samom atraktivnošću grada, no nezadovoljni su gradskom infrastrukturom, posebno (ne)mogućnostima parkiranja, nedostatkom putokaza i lokalnim prijevozom.
ugostiteljstvo ZAGREB, 23. siječnja 2004. (Hina) - Turisti koji posjećuju Zagreb u prosjeku dnevno troše između 69 i 179 dolara, ovisno o vrsti smještaja, zadovoljni su gostoljubivošću, osobnom sigurnošću, mogućnostima kupovine i samom atraktivnošću grada, no nezadovoljni su gradskom infrastrukturom, posebno (ne)mogućnostima parkiranja, nedostatkom putokaza i lokalnim prijevozom.#L# Pokazali su to rezultati anketnog istraživanja zagrebačkog Instituta za turizam "Stavovi i potrošnja turista i posjetitelja Zagreba-TOMAS Zagreb 2003" koje je danas predstavljeno u Turističkoj zajednici grada Zagreba (TZGZ), a koja je i naručitelj toga istraživanja. Istraživanje je provedeno od svibnja do listopada prošle godine na uzorku od 1190 ispitanika-turista, od kojih je bilo 387 gostiju iz 12 hotela te 803 drugih turista, ispitanih na 16 lokacija u gradu. Zadnje takvo istraživanje, po riječima direktorice Instituta Sande Weber, provedeno je 1998. tako da je u usporedbi s tom godinom u 2003., pa i u razdoblju od proteklih pet godina, u Zagrebu primjetno, uz stalni lagani porast broja turista i porast njihove dnevne potrošnje, za oko 30 posto, kao i povećan broj motiva dolaska u Zagreb. Iako u proteklih pet godina u Zagrebu još nisu dostignute predratne brojke od više od milijun turističkih noćenja (najviše ih je, 1,5 milijuna, bilo 1987.) Weber napominje da su povećana turistička potražnja i potrošnja rezultat započetog kvalitetnog repozicioniranja i unapređenja gradske ponude. Turisti u Zagreb ne dolaze više samo zbog poslova i u tranzitu, nego i zbog drugih sadržaja. Poslovne obveze i dalje su najčešći motiv dolaska hotelskih gostiju (za njih 48 posto), dok su gosti u privatnom smještaju ili kod rodbine kao najvažniji motiv spomenuli zabavu i nove doživljaje (njih oko 40 posto). Jednodnevni posjetitelji pak, za koje je kaže Weber, najteže utvrditi koliko ih dolazi, najčešće dolaze zbog odmora, posjete rodbini i kupovine. Prosječna dob turista koji posjećuju Zagreb kreće se između 34 (gosti u privatnom smještaju i kod rodbine) i 42 godine (hotelski gosti) i u odnosu na 1998. gosti su nešto, kaže Weber, stariji. Među jednodnevnim posjetiteljima Zagreba, za koje Weber napominje da je najteže utvrditi točan broj, najviše ili gotovo 70 posto su domaći gosti, prosječne dobi od 38 godina. Među stranim gostima prevladavaju Nijemci, Talijani, Amerikanci, Britanci i Austrijanci. Istraživanje je pokazalo i porast informiranja gostiju o Zagrebu putem Interneta, sa njih 7 posto u 1998. na 31 posto u 2003., a uz taj medij gosti se o Zagrebu informiraju još i temeljem brošura i preporuka. Najviše se posjećuje centar grada, u odnosu na 1998. više se posjećuju muzeji i galerije, "kafići" i restorani, ali je nešto slabiji posjet okolici Zagreba. Imajući sve pozitivne pomake u vidu Weber je zaključila da iako Zagreb postaje sve zanimljivija turistička destinacija, ipak je njegova konkurentnost još uvijek znatno manja od potencijala, posebno u kulturnom i kongresnom segmentu. Dalji rast turističke potražnje ovisit će o unapređenju i promoviranju turističkih proizvoda, što je, naglašava, ne samo zadatak TZGZ-a nego i cjelokupne turističke industrije grada i svih građana. (Hina) tam ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙