FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PROGRAMI ZAŠTITE DJECE OD VATRENOG ORUŽJA - NEUČINKOVITI

NEW YORK, 20. siječnja 2004. (Hina) - Manja djeca, koja su pohađala tečaj zaštite od vatrenog oružja u školi, nauče o tome mnogo, no većina njih ne uspijeva naučeno i primijeniti u opasnoj situaciji, čak i ako je dožive samo nekoliko dana nakon obuke, pokazuju rezultati jedne američke studije.
NEW YORK, 20. siječnja 2004. (Hina) - Manja djeca, koja su pohađala tečaj zaštite od vatrenog oružja u školi, nauče o tome mnogo, no većina njih ne uspijeva naučeno i primijeniti u opasnoj situaciji, čak i ako je dožive samo nekoliko dana nakon obuke, pokazuju rezultati jedne američke studije.#L# Jedan od autora studije kazao je da programi zaštite od vatrenog oružja ne djeluju ako djeca o tome uče u okruženju vrlo različitom od onoga u kojemu se doista mogu susresti s oružjem. Iz toga proizlazi da obuka, ako se provodi u situacijama koje bolje simuliraju stvarno stanje, primjerice domove u kojima žive ta djeca, može pomoći da naučeno i primijene u stvarnosti, kazao je dr. Raymond Miltenberger s državnog sveučilišta u Fargou (Sjeverna Dakota). Gotovo polovica američkih kućanstava posjeduje oružje, a ispitivanja pokazuju da se djeca kada u kući pronađu oružje, često njime i igraju. Rezultat toga je da 162 djece mlađe od 14 godine umire svake godine zbog nesreća s oružjem, a još 1459 djece zadobiva ozljede od ranjavanja vatrenim oružjem. Tijekom ispitivanja, tim znanstvenika procijenio je djelotvornost dvaju različitih programa osmišljenih da nauče djecu kako se zaštititi od pogubnog igranja vatrenim oružjem. Prema prvome programu 11 četverogodišnjaka i petogodišnjaka učilo je da kada spazi oružje, da ga ne dira već da što brže obavijeste odrasle. Tim je programom bilo obuhvaćeno oko 15 milijuna djece od 1988. godine. No tjedan dana nakon obuke samo je petero djece bilo sposobno reći što bi učinilo naiđe li na pištolj. Samo je jedno dijete uspjelo i odglumiti cijelu situaciju. Ni drugi program, koji su osmislili znanstvenici, nije polučio bolji učinak, s tom razlikom da su djeca bolje odigrala situaciju, a slabo je verbalno reproducirala jer se taj program više zasnivao na "glumljenju" ponašanja u datoj situaciji. Ova otkrića pokazuju da se roditelji ne bi smjeli automatski pouzdati u sigurnost svoje djece ako su ona prošla obuku, zaključio je Miltenberger. (Hina) rt kga

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙