ZAGREB, 19. siječnja 2004. (Hina) - Na prvim ovogodišnjim međunarodnim turističkim sajmovima u Europi vlada pozitivno i ohrabrujuće raspoloženje prema Hrvatskoj, zanimanje medija i partnera (touroperatora) je visoko te je za očekivati
da će se i ove godine nastaviti uzlazni hod hrvatskog turizma, odnosno planirani porast fizičkog od 3 posto te financijskog prometa od 7 posto.
iteljstvo
ZAGREB, 19. siječnja 2004. (Hina) - Na prvim ovogodišnjim međunarodnim
turističkim sajmovima u Europi vlada pozitivno i ohrabrujuće
raspoloženje prema Hrvatskoj, zanimanje medija i partnera
(touroperatora) je visoko te je za očekivati da će se i ove godine
nastaviti uzlazni hod hrvatskog turizma, odnosno planirani porast
fizičkog od 3 posto te financijskog prometa od 7 posto.#L#
Tim je riječima prve ovogodišnje turističke nastupe i promociju
hrvatskog turizma na europskim sajmovima ocijenio direktor Glavnog
ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Niko Bulić. Dodao je i da je
na svim dosadašnjim siječanjskim sajmovima izražen nastavak porasta
potražnje za Hrvatskom.
Posebno dobre naznake za predstojeću turističku sezonu dolaze sa
prošloga tjedna završenih sajmova u nizozemskom Utrechtu
("Vakantiebeurs"), Beču ("Ferien 2004") te slovačkoj Bratislavi
("Slovakiatour"), na kojima je na hrvatskim štandovima bila stalna
"gužva", kako široke publike, tako i poslovnih partnera. Iz sve tri
zemlje očekuje se dalji porast turističkog prometa, a posebno je
zanimanje izraženo za kampove, nautički turizam i kulturnu ponudu.
Bulić ocjenjuje i da je na europskim tržištima prepoznat dobar odnos
cijene i kvalitete u hrvatskom turizmu, odnosno kvalitativni pomaci u
ponudi koja ide na usklađivanje turizma sa održivim razvojem. Hrvatska
ne želi biti jeftina nego destinacija kvalitetnog turizma, što i po
ocjeni inozemnih partnera sve više postaje, te stoga, kaže, ne mora i
neće snižavati cijene, ma kako to činili njeni turistički konkurenti.
Hrvatska turistička ponuda će u siječnju ove godine biti predstavljena
na ukupno 23 međunarodna turistička sajma, od čega su tri
specijalizirana nautička sajma, dok će na četiri sajma biti priređene
tzv. nacionalne prezentacije, čiji je glavni nositelj Glavni ured
HTZ-a (Utrecht, Beč, Bratislava, Stuttgart). Na ostalih 16 sajmova
Hrvatska će imati informativne punktove, veličine 20 do 40 metara
četvornih.
Sveukupno u ovoj godini hrvatski će turizam u organizaciji Glavnog
ureda HTZ-a biti predstavljen na 98 sajamskih nastupa, te 26 nastupa u
suradnji s turističkim zajednicama županija. Za to će se izdvojiti 24
milijuna kuna ili 5 posto manje nego u 2003. Uz to, Glavni ured HTZ-a
bit će organizator i 14 posebnih prezentacija, po sistemu "Dan" ili
"Dani Hrvatske", za što će biti izdvojenih dodatnih oko 5 milijuna
kuna.
Za razliku od prošlih godina, nastupi na sajmovima ove se godine,
napominje Bulić, održavaju po novoj koncepciji i to tako da se unutar
jednog izložbenog prostora, uz HTZ, okupi što više zainteresiranih
suizlagača (profitabilne i neprofitabilne tvrtke/partneri-putničke
agencije, hotelijeri, prijevozne tvrtke, udruge i drugi), čime
hrvatski štand postaje mjesto susreta kompletne hrvatske turističke
ponude i potražnje. Pri tome, Glavni ured HTZ-a zakupljuje cijeli
štand, ali troškove svojih kvadrata i nastupa snose sami partneri.
(Hina) tam ds