WASHINGTONU O SUVREMENOJ HRVATSKOJ GLAZBI WASHINGTON,15. siječnja(Hina) - Hrvatski muzikolog Antun Tomislav Šaban predstavio je u srijedu u hrvatskom veleposlanstvu u Washingtonu suvremenu hrvatsku glazbenu scenu.
WASHINGTON,15. siječnja(Hina) - Hrvatski muzikolog Antun Tomislav Šaban
predstavio je u srijedu u hrvatskom veleposlanstvu u Washingtonu
suvremenu hrvatsku glazbenu scenu.#L#
Šaban, skladatelj i muzikolog iz Zagreba, pružio je zainteresiranom
slušateljstvu uvid u suvremenu hrvatsku klasičnu, etno, džez i
popularnu glazbu.
Predstavljajući pojedine vrste i smjerove glazbe te autore i izvođače
Šaban je pokazao kako hrvatska glazbena scena i po umjetničkim
dometima i produkciji slijedi trendove u svijetu.
Unatoč tomu "kao maloj zemlji Hrvatskoj je teško da privuče
međunarodnu pozornost za svoju glazbu i glazbenike", kazao je Šaban.
Jedna od iznimki je hrvatska etno glazba čija je kvaliteta već
zapažena i izvan zemlje.
Hrvatska autorica Tamara Obrovac, čiji je rad Šaban predstavio, je
svojim radovima prema motivima istarske narodne glazbe zaradila
nominaciju za nagradu BBC-ija za etno glazbu koja će biti dodijeljena
krajem siječnja.
Drugi primjer i smjer hrvatske suvremene glazbe predstavljen na
predavanju bio je džez kroz rad skupine Boilers All Stars iz Zagreba,
a na trendove u pop glazbi ukazao je, kako je rekao Šaban, trenutno
najvažniji pop glazbenik Zlatan Stipišić Džiboni.
Šaban je govorio i o glavnim glazbenim tvrtkama Croatia Recordsu i
Dallasu te problemima s kojima se susreću glazbenici i proizvođači.
Hrvatsko tržište je s godišnje prodanih oko 1 milijuna nosača zvuka
veoma malo, uspoređeno s većim zemljama posebice Sjedinjenim
Državama.
Veliki problem je što je i na tako malom tržištu 50 posto produkcije
izlazi iz piratskih radionica nanoseći štetu i glazbenicima i državi,
rekao je Šaban, napominjući da na jedan legalno prodani dolazi jedan
piratski snimak što znači da se ukupno proda oko 2 milijuna snimaka.
On je kazao kako je stanje ranije bilo znantno gore kada je 90 posto
produkcije bilo piratskog podrijetla, ali da je naporima glazbenih
udruga i vlasti taj postotak smanjen.
Šaban je od suvremenih hrvatskih klasičnih skladatelja predstavio
radove Frane Paraća, autora značajne opere "Judita", Mladena Tarbuka
te Doru Pejačević, za čiju glazbu nastalu krajem 19. i početkom 20.
stoljeća u posljednje vrijeme oživljava interes u Hrvatskoj.
On je spomenuo i problem objavljivanja snimaka glazbe hrvatskih autora
klasične glazbe pohranjenih u arhivima Hrvatskog radija i Croatia
Recordsa koje ide sporo iz tehničkih razloga, ali i zbog neriješenog
problema autorskih prava.
(Hina) sl nz